Inlägg från: HjärterEss |Visa alla inlägg
  • HjärterEss

Markos chark i Malmö - bajs, mögel, gamla köttrester, gråsuggor osv

FY FAN, kommer aldrig mer köpa kött från honom, äckligt. Jag spyr.

Undrar dock hur i helvete hundbajs hamnar i kött.

Vet du?

• HjärterEss
    Muslimah skrev 2008-10-01 20:41:20 följande:
    Nej, har aldrig köpt därifrån. Har inte ens hört talas om märket. Men äter mest vegetarisk mat annars.
    Jo märket finns typ överallt i dom stora kedjorna, typ City Gross! Grillkorvar i massor från hans chark.

Vet dock inte om dom nu ska sluta sälja köttet.

Jag menar fy för om dom fortsätter sälja det, det talar mycket om för oss hur dom själva gör med sitt kött ifall detta "godkänns".

Äcklad.
  • HjärterEss
    Jordgubban skrev 2008-10-01 22:15:56 följande:
    Marko kan käka sina bajskorvar själv.
    Hehe, finns det en marko då påriktigt? Trodde bara det var ett företagsnamn.

Ja, ja, ja vi vill inte ha bajskorvarna i alla fall, så om han nu tycker att vi andra gott ska äta det så kan han själv göra det!
  • HjärterEss
    Jordgubban skrev 2008-10-01 22:51:02 följande:
    Gamla köttrester, smutsiga handfat och mögel. Efter flera inspektioner och viten på 80 000 kronor döms Markos chark ut av livsmedelsverket. - En ren förföljelse av vårt företag, kontrar nu ägaren Marko Anic.
    Var finns det att läsa?
  • HjärterEss
    Leaaa skrev 2008-10-01 23:07:30 följande:
    allså är det kött i lösvikt vi pratar om eller kött som råvara i korv?!
    Det är väl korvarna som säljs i bla City Gross. Fast han tillverkar mycket i köttväg, inte enbart korvar.
  • HjärterEss
    Jordgubban skrev 2008-10-01 23:10:00 följande:
    www.expressen.se/Nyheter/1.1318936/bildbevise...
    Tack, har läst nu! Men fy fan sådan jubelidiot han är...han är ju jävligt rik och kunde lätt ha åtgärdat alla bristerna, och nu har han sett till att ruinera sig själv. Sådan dummer alltså. Och girig.
  • HjärterEss
    Leaaa skrev 2008-10-01 23:21:14 följande:
    så du menar att man kan köpa kött i vanliga butiker som kommer därifrån?! nu menar jag kött och inte korv
    Ja men klicka på länken ovan från expressen och se köttet.
  • HjärterEss
    Muslimah skrev 2008-10-02 13:31:43 följande:
    Usch, vad äckligt för dem som har ätit detta kött =\Men jag har faktiskt aldrig hört talas om märket eller sett det i någon affär. Lika bra är väl det!
    Jag ser den ofta, speciellt inför sommaren då grillningen nalkas.

Men tur är väl det som sagt
  • HjärterEss
    Mollie skrev 2008-10-02 22:19:11 följande:
    Äckligt är det, ja! Men tror ni alla andra charketurifabriker är oskyldiga?? Min man jobbade på en för ett par så sen och jag höll på att spy när jag fick ett MMS från honom på MÖGLIGA julskinkor som de skar av runt om och sen rökte och sålde som FÄRSKrökt skinka i "plånboksförpackning"!!!!Huuu, så här är det nog, tyvärr, lite varstans!!
    Jag äcklas av köttsnusket. Att dom vågar.

Konstigt att fler inte dör av e-coli
  • HjärterEss
    Mollie skrev 2008-10-02 22:53:10 följande:
    Ja, fast å andra sidan kanske vi är härdade av snusket??  (kroppen alltså)Vad ska vi konsumenter göra? Bli veggisar allihopa?? (fast på grönsaksbiff-fabriken är det nog inte heller bättre ordning!)
    Jag vet inte, men hundbajs vill jag inte ha i varken mina grönsaker eller i korvarna. Förstår inte hur hundbajs överhuvudtaget kan hamna där.
Svar på tråden Markos chark i Malmö - bajs, mögel, gamla köttrester, gråsuggor osv