• Pebblas

Var hittar jag shortening??

Undrar vad shortening är för något, och var hittar jag det?

• Svar på tråden Var hittar jag shortening??
  • Censur

jag är rätt övertygad om att det är fett... vegetabiliskt fett...  alltså borde margarin fungera

• Trinity78

Det har högre fetthalt än margarin. Margarin har 80% fett, shortening har 100%. Shortening har också en högre smältpunkt än margarin.

Reproductively challenged
  • Censur
    Trinity78 skrev 2008-09-30 23:06:16 följande:
    Det har högre fetthalt än margarin. Margarin har 80% fett, shortening har 100%. Shortening har också en högre smältpunkt än margarin.
    cocosfett då?
  • Censur
    Pebblas skrev 2008-10-01 07:02:30 följande:
    cocosfett kan jag ej använda pga. allergi.
    Då ska du nog köra på margarin
  • SandraLinnea

Jag har för mig att det är skirat smör. alltså man smälter smör och tar bort det vita slagget som är i.

• Queequeg

Det finns ett märke på shortening som heer Crisco och som går att få tag på i sverige. Brukar finnas i större livsmedeslbutiker som har en amerikansk hylla.
    Nu vet jag inte vart du bor med det finns på City Gross och så finns det att köpa på the english shop.

webshop.englishshop.se/en/category/168/food_shop

• Pebblas
    Queequeg skrev 2008-10-01 10:34:46 följande:
    Det finns ett märke på shortening som heer Crisco och som går att få tag på i sverige. Brukar finnas i större livsmedeslbutiker som har en amerikansk hylla.Nu vet jag inte vart du bor med det finns på City Gross och så finns det att köpa på the english shop.webshop.englishshop.se/en/category/168/food_s...
    O tack så mycket! Jag ska gå till City Gross imorgon och kolla!
Svar på tråden Var hittar jag shortening??