• Anonym

Jag ger kärlek, men får inget tillbaka

Dagligen så berättar jag för honom hur mycket jag tycker om honom, och varför jag tycker om honom, hur fin han är o.s.v.. Berättar om hans fina egenskaper varje dag.

Jag har gjort det här kravlöst under ett år nu, men känner att jag vill också höra någonting fint från honom... Jag börjar tröttna på att ge, men inte få tillbaka.

Har ni varit i samma situation? Blev det bättre, eller står ni ut för att ni älskar honom? Behöver man inte bli bekräftad ibland iaf?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-03 09:59
    Tack för att ni fick mig att tänka på att vi visar kärlek på olika sätt

Igår överaskade han mig rejält.
    Bjöd på lunch ute, sen på kvällen gick vi en stund på stan (då han tog min hand i sin och höll hela tiden), sen bjöd han på bio och till sist avslutade vi kvällen i sängen med vuxenlekar där han visade sin kärlek till mig...
    Alldeles underbart! Så, jag ska aldrig mera gnälla på honom, han kan visa sin kärlek på olika sätt och det älskar jag

• Svar på tråden Jag ger kärlek, men får inget tillbaka
  • Eisa

Verkar vara ett vanligt problem men usch, ingen ska behöva ha det så i relationer.
    Vissa står ut för att de älskar honom men många tycker nog att det blir jobbigt i längden och lämnar till slut...

Hur vill du ha det i en relation? Inte såhär förstår jag. Men det är ju inte lätt att bara lämna heller.

Har du pratat med honom om det här?

• Anonym (Behov)

Alla människor behöver bekräftelse ibland, man kan inte bara ge och ge av sig själv utan att få något själv. Risk finns då att man slutar ge själv och tillsist känner man sig värdelös. Försök prata med honom om hur du känner. Jag vet hur det känns då mitt ex var lika dan mot mig över ett år, tyvärr så hjälpte det inte att prata med honom. 2 År senare separera vi då han var otrogen. Nu menar jag inte att din man e det, men prata med varandra innan allt e för sent.
    Lycka till vännen.

• Anonym (varit där)

Känner igen mig så väl. Min man är likadan.
    jag har tagit upp det tusen gånger och oftast har det slutat med
    att vi har bråkat rejält och somnat ovänner,
    nu i sommar fick jag nog och ställde kravet att ändra han sig inte kommer det bli Familjerådgivning och hjälper inte det så blir det skillsmässa för jag kan inte leva i ett förhållande där det känns som man lever med en bästa kompis.

• Qywez

Prata med honom, det är den enda vägen att gå.
    Jag hade samma problem med min man i början av vårt förhållande, men efter ett snack där jag berättade hur jag kände och att vad jag ville, så blev det bättre .
    Han hade inte tänkt på att jag inte fick någon respons, då han trodde att han gav mig det, men han blev tydligare sen .

• FlamingRed

Tja, fast om man är en person som inte säger sådana saker, så blir det väl bara tillgjort om man gör det för att ens partner ber om det?

• Eisa

Risken är att du slutar ge bekräftelse eftersom det inte är något kul när du inte får något tillbaka, och då står ni där i en relation som saknar närhet och innerlighet.

Sluta inte att kräva kärlek. Nöj dig inte med mindre.
    Meningen med att vara i en relation är ju att må bra i den och få kärlek.

• Eisa
    FlamingRed skrev 2008-10-01 07:33:57 följande:
    Tja, fast om man är en person som inte säger sådana saker, så blir det väl bara tillgjort om man gör det för att ens partner ber om det?
    Lite min tanke också.
  • FlamingRed

Jag kommer ju hem varje dag, rör henne, tar hand om vårt liv, hus och barn, har roligt.

Min fru har till sist insett att allt sådant även det är bekräftelse.

• Jambosana
    FlamingRed skrev 2008-10-01 07:33:57 följande:
    Men då kan man visa det på andra sätt. Inte bara lägga ner. lite får man faktiskt anstränmga sig för att göra den man (förhoppningsvis) älskar mest, glad. Hur jobbigt är det liksom?
  • Eisa
    Jambosana skrev 2008-10-01 07:42:51 följande:
    Men då kan man visa det på andra sätt. Inte bara lägga ner. lite får man faktiskt anstränmga sig för att göra den man (förhoppningsvis) älskar mest, glad. Hur jobbigt är det liksom?
    Man borde framförallt VILJA det om man älskar personen i fråga.
Svar på tråden Jag ger kärlek, men får inget tillbaka