Mjölkskorv i hårbotten?
Min kille på 3 mån har lite mjölkskorv i hårbotten. Inte mycket, men litegrann. Ska visa sköterskan på BVC nästa vecka. Någon som haft detta på sin bebis? Fick ni behandla det på något speciellt sätt? *nyfiken*
Min kille på 3 mån har lite mjölkskorv i hårbotten. Inte mycket, men litegrann. Ska visa sköterskan på BVC nästa vecka. Någon som haft detta på sin bebis? Fick ni behandla det på något speciellt sätt? *nyfiken*
har en kille på 7 veckor här, när bm var hemma sist så sa hon att han hade skorv. om det inte gått bort förrän nästa läkarbesök 14/10, så skulle jag få ge en annan sorts ersättning som inte är baserad på komjölk. men det var tydligen väldigt dyr.
å om jag har förstått det rätt så har många barn lite skorv. jag har en olja från barnängen som ska hjälpa mot skorv å även en salva från apoteket som heter borego eller något liknande.
den salvan har faktiskt hjälpt, man ska smörja in rikligt i hela hårbotten med den. om du skulle köpa den menar jag.
Borego använde vi och det funkade verkligen! Sen använder vi barnängens olja också, men mer förebyggande så att den inte kommer tillbaka.
Vår kille hade enormt mycket skorv. Vi fick salicylsyrevaselin av BVC. Smorde in hela hårbotten, fick verka ca 8 h, och sen kan man pilla bort skorven (och få en härlig liten raggare med brylcremesfrisyr på kuppen). Men det är väl bara om man har mycket skorv - annars går det med olja också. Borago hjälpte ingenting på honom.
Tack för era svar!! Är Borego receptfritt?
japp.. finns bland de andra "bebisgrejerna"
Tack!