• Polly S

mobbning i gymnasiet

vi har fotoförbud på vår skola just för att det inte ska kunna missbrukas.
    hur har du försökt få hjälp från skolan (elevhälsogrupp, mobbningsplan etc) och vad görs, mer än att mentor säger att du inte ska ta åt dig?

• Polly S
    Svar på #14
    vad gör kuratorn då? det är främst hans/hennes ansvar som del av elevhälsogruppen...
    att ta bilder och håna ngn kan definitivt klassas som mobbing, men det kanske är för att just DET inte händer på skoltid som din metor inte vill ta i det?
    hur är klasskompisarna i skolan?
  • Polly S
    Svar på #16
    Slurpan: som lärare blir jag både ledsen & arg när jag läser vad du gått igenom och tycker att du borde anmält skolan!
  • Polly S
    Svar på #17
    jo, just att de tar kort borde ju vara det enklaste att ta tag i, men det är ju bara en del av problemet.
    vad säger kurator?
  • Polly S
    Svar på #20
    ja, kan du strunta i dom är det ju naturligtvis jättebra, men det är ingen lösning på problemet, som ju faktiskt är att de beter sig elakt!
    egentligen kvittar det om din mentor tycker det är mobbing (vad har h*n med att göra om du festar?!), om du upplever att det är obehagligt är det ju nåt skolan måste försöka komma tillrätta med.
    ja, det är till viss del ditt ansvar att bjuda till, emn inte in absurdum. åh, vad jag blir trött på att det jamsas med mobbare som aldrig lär sig rätt eller fel!
  • Polly S

alla vuxna i skolan har ett ansvar att se till att eleverna mår bra, att mobbing inte förekommer, och att fostra eleverna till bra världsmedborgare. jag tycker din mentor brister i alla 3 om h*n bara bollar tillbaka problemet till dig TS.

• Polly S

går din kille också på skolan?

• Polly S
    Svar på #30
    INGEN får ha hundar i skolan p.g.a. allergier... dubbelmoral från mentors sida!
Svar på tråden mobbning i gymnasiet