Jag vill tjäna extra pengar utöver mitt jobb, har du tips på hur?
Jag har ett heltidsjobb och vill helst få in pengar utan större ansträngning ;)
Kan du ge mig tips på vad du tycker är bra?
Jag har ett heltidsjobb och vill helst få in pengar utan större ansträngning ;)
Kan du ge mig tips på vad du tycker är bra?
Sälja egna gamla oanvända saker
Dela ut tidningar
Dela ut reklam
Telefonförsäljning
Göra hemfixar jobb åt grannar, t ex barnvakt, snöskottning, husmålning, städning
Baka bröd och sälja färskt på lördag och söndag morgonen till grannarn
Vill bara berätta att dela ut tidningar absolut inte går att göra utan ansträngning! Tro mig jag har försökt! Jag delade endast ut på söndagsmorgnar så det vore ju enkelt, trodde jag! Och visst själva jobbet är inte speciellt ansträngande. Men hela privatlivet blir drabbat och det ger nästan inga pengar. PLUS att man får använda sin egen bil och det sliter!!!!!!!!! Men jag blev en erfarenhet rikare! :)
Ja om du hittar ett sätt att tjäna pengar på som inte kräver ansträngning så kan du ju säga till... men det är ju sällan man får betalt för att göra ingenting liksom...
Själv tjänar jag pengar på att shoppa. Det är en av mina hobbies att handla barnkläder och då passar jag på att köpa upp en massa andra fynd och så säljer jag dem vidar epå tradera samtidigt som jag säljer det utvuxna efter ungarna.
Ger i snitt kanske 3000 kr i månaden i vinst, mer om jag verkligen sattsar på det.
Eftersom shopping är min hobby så tycker jag inte att det känns som en ansträngning men visst är det en del jobb med att packa sakerna och så.