• Little Ms Chatterbox

Personnummer på tvilling 1 (ellerTri1)?

Min Tv1 fick ÅÅMMDD-00XX, alltså 00 först i de fyra sista siffrorna, är det så alltid när det är tvillingar, (trillingar osv)? Eller bara en slump?
    Var en trillingmamma som pratade personnummer med en annan person och jag råkade höra bitvis av det samtalet, så det är därför som jag undrar.

Du har väl läst den nya tråden..? www.familjeliv.se/Forum-5-278/m33539036.html
  • Svar på tråden Personnummer på tvilling 1 (ellerTri1)?
  • Marre

Det är nog bara en slump. Mina tjejer har helt olika med 31XX och 83XX.

• ulrikahö

Vad fick din tv2 då?
    Mina tvillingtjejer har EJ 00 i början, utan helt olika 82xx och 55xx. Så lika mycket slump det!

• Tettan

Jag fick två personnummer att välja på och kunde själv välja vem som fick vilket...

Mina börjar på 01xx 59xx

• BenisMamma

Jag fick hem 2 personnr till mina tvillingar. Ringde och frågade och det var så att det numret som stod överst var till tv 1(eller tvärtom, är inte helt säker på ordningen). Man kan alltså inte välja själv vilken tvilling som ska ha vilket nr.

• HannaT

Jag hänger på här om personnummer till tv1 respektive tv2.
    Skatteverket är jättedåliga på att informera om hur man ska göra med två av samma kön. Jag ringde också och kollade och då visade det sig att det lägre ÄRENDEnumret (står högst upp till höger på pappret) skulle vara till Tv1 och det högre ärendenumret till Tv2 (i vårt fall, kanske också kan variera vilket ärende de behandlat först...?), men jag hade lika gärna kunnat strunta i att ringa och bestämt själv.
    Ingen hade ju upptäckt det...?

• Joje

Nu har inte jag tvillingar... men min dotters sista siffror börjar på 00XX. Tror bara att det är slumpen som avgör, oavsett hur många barn man har

Grattis till tvillingarna!!!

♥ Liam 17/4-07 & Linn 12/7-08 ♥
  • Spaceray
    keno skrev 2008-10-02 14:01:46 följande:
    När jag ringde sa de att jag fick välja själv vem som skulle ha vilket pers.nr.
    Samma här!
    (¯`°?.¸ ♥ Underbara Ungar ♥ ¸.?°´¯)
  • Marre
    keno skrev 2008-10-02 14:01:46 följande:
    När jag ringde sa de att jag fick välja själv vem som skulle ha vilket pers.nr.
    Samma här också! Jag valde det lägre till ettan och tvåan fick det högre. Jag tycker också det är dålig info, står ingenstans hur det ska vara!
Svar på tråden Personnummer på tvilling 1 (ellerTri1)?