• FrökenLinda

Smärta i blygdbenet!

Hej där alla gravid-proffs..

Är i v38(37+4) idag och bebis är fixerad..

Har vart ute och shoppat idag och hade lite småont i ljumskarna och blygdbenet när jag gick som vanligt, inge konstigt med det. Men NU när jag kom hem så kan jag knappt gå för det gör så fruktansvärt ont! När jag sitter ned känner jag ingen smärta alls men så fort jag står upp så gör de så ont så jag tror jag ska spricka! Mesta smärtan sitter i blydgbenet men strålar nedåt.. kan det vara för att hon är fixerad och sjunkit så lågt ner nu när man gått en massa eller? Det är ju ingen smärta jag inte klarar av men ont gör det!

några kloka svar? =)

BF 17 oktober
  • Svar på tråden Smärta i blygdbenet!
  • Imox

kände oxå så emellan åt på slutet, min bebis låg långt ner i bäckenet och tryckte på nerver sa bm...

• FrökenLinda
    Imox skrev 2008-10-01 19:06:29 följande:
    kände oxå så emellan åt på slutet, min bebis låg långt ner i bäckenet och tryckte på nerver sa bm...
    Okej.. är nog så! så länge man sitter är det ju lugnt men när man står upp huvah va ont de gör! nästan rädd att hon ska ramla ut..hehe nerrå..
  • Hebbebebbe

Det är foglossning. Har också det och det gör djuriskt ont. Är i vecka 35 nu..haft det sen vefcka 14 ungefär..fast inte så centrerat som bara till framsdidan..det kom för en vecka sen. Undvik osymetriska rörelse och försök gå emd benen så tätt ihop du kan..haha låter sjukt, men det är nga små tips bara.

• PiaDaniel

Jag har också samma problem, är i vecka 37. Har jag varit i farten för mkt så får jag jätte ont i blygdbenet, som Hebbebebbe skrev så är det foglossning. Men snart är dom små ute så det är bara att härda ut sista veckorna nu! Glad

• FrökenLinda
    Hebbebebbe skrev 2008-10-02 08:31:49 följande:
    Det är foglossning. Har också det och det gör djuriskt ont. Är i vecka 35 nu..haft det sen vefcka 14 ungefär..fast inte så centrerat som bara till framsdidan..det kom för en vecka sen. Undvik osymetriska rörelse och försök gå emd benen så tätt ihop du kan..haha låter sjukt, men det är nga små tips bara.
    hehe okej!ska hålla ihop benen ;)

Jag har ju haft problem med fogarna innan därför jag blev sjukskriven..men de satt mer i hela bäcken och i ryggeslutet då.. nu e det i stort sett BARA blygdbenet och ljumskarna.. men de e väll kanske för att hon skjunkit ned så mycke anntar jag.. tack för tipsen! =)
  • FrökenLinda
    PiaDaniel skrev 2008-10-02 08:37:52 följande:
    Jag har också samma problem, är i vecka 37. Har jag varit i farten för mkt så får jag jätte ont i blygdbenet, som Hebbebebbe skrev så är det foglossning. Men snart är dom små ute så det är bara att härda ut sista veckorna nu!
    jaaa snart e dem här! längtar så mycke..=D
  • VåraHjärtan

foglossning skulle jag med tippa på!. fick fruktansvärt ont i blugbenet i lördags efter ett jobbpass och min bm sa att det var foglossning!.

jag är bara i v 33..

• FrökenLinda
    VåraHjärtan skrev 2008-10-02 09:34:56 följande:
    foglossning skulle jag med tippa på!. fick fruktansvärt ont i blugbenet i lördags efter ett jobbpass och min bm sa att det var foglossning!.jag är bara i v 33..
    Okej! Usch att du fått de så tidigt =( Glad att jag inte har lång tid kvar!
  • Hebbebebbe
    FrökenLinda skrev 2008-10-02 09:32:08 följande:
    hehe okej!ska hålla ihop benen ;) Jag har ju haft problem med fogarna innan därför jag blev sjukskriven..men de satt mer i hela bäcken och i ryggeslutet då.. nu e det i stort sett BARA blygdbenet och ljumskarna.. men de e väll kanske för att hon skjunkit ned så mycke anntar jag.. tack för tipsen! =)
    Precis som jag då. HAr enbart i blygdbenet..o det gär så ont att bara ändra läge i sängen...eller rätta till en matta med ena foten. Kan knappt stå på ett ben..känns som benet ska dela sig.
  • Hebbebebbe
    FrökenLinda skrev 2008-10-02 10:10:48 följande:
    Okej! Usch att du fått de så tidigt =( Glad att jag inte har lång tid kvar!
    Hahah jag fick foglossning i vecka 14...*S*
  • Piastowska

Åh, vad skönt att att få så klara beskrivningar.
    Känner precis samma sak sen 2 veckor tillbaka, bara i blygdbenet.
    Så det är foglossning?
    Kan sitta och stå, men så fort jag lyfter ett ben och ska gå så hugger det nåt så förbannat framtill. Att vända sig i sängen är en mardröm.
    Vad gör man åt det?
    Är i v 32 väntar tvillingar....

• Lilla Puh78

Låter helt klart som foglossning. Jag hade det när jag väntade min dotter, trodde ngt var helt galet först och kunde knappt gå. Fick som en kniv i blygdbenet och ibland även i låret och rumpan lite då och då. Då fick min sambo mer eller mindre bära mig... Det roliga är att sekunden efter att jag fött så försvann ALLA såna smärtor direkt.

• nyfiken och otålig

Samma här, är i v 35, men bäbisen är redan fixerad och nersjunken. Enligt BM är det barnet som trycker på nerverna, inget farligt, men gör TOKONT. Blev strandad i affären, då det plötligt kom och jag inte längre kunde gå. När jag sitter ner känner jag ingenting och efter en stund går det över. Märkligt. Jaja, det gäller att stå ut den sista biten med, snart kommer belöningen!

• Hebbebebbe
    Piastowska skrev 2008-10-02 12:23:36 följande:
    Åh, vad skönt att att få så klara beskrivningar.Känner precis samma sak sen 2 veckor tillbaka, bara i blygdbenet.Så det är foglossning?Kan sitta och stå, men så fort jag lyfter ett ben och ska gå så hugger det nåt så förbannat framtill. Att vända sig i sängen är en mardröm.Vad gör man åt det?Är i v 32 väntar tvillingar....
    Vilar mkt. Undviker osymetriska rörelse som tex gå i trappor o dammsuga, svabba. Försöka att ligga mkt...Jag försöker ta små steg..haha för det inte ska bli för mkt belastning på ett eller annat av benen....man inser att man har muskler på ställen man inte trodde fanns..*S*
Svar på tråden Smärta i blygdbenet!