Inlägg från: Hebbebebbe |Visa alla inlägg
  • Hebbebebbe

Smärta i blygdbenet!

Det är foglossning. Har också det och det gör djuriskt ont. Är i vecka 35 nu..haft det sen vefcka 14 ungefär..fast inte så centrerat som bara till framsdidan..det kom för en vecka sen. Undvik osymetriska rörelse och försök gå emd benen så tätt ihop du kan..haha låter sjukt, men det är nga små tips bara.

• Hebbebebbe
    FrökenLinda skrev 2008-10-02 09:32:08 följande:
    hehe okej!ska hålla ihop benen ;) Jag har ju haft problem med fogarna innan därför jag blev sjukskriven..men de satt mer i hela bäcken och i ryggeslutet då.. nu e det i stort sett BARA blygdbenet och ljumskarna.. men de e väll kanske för att hon skjunkit ned så mycke anntar jag.. tack för tipsen! =)
    Precis som jag då. HAr enbart i blygdbenet..o det gär så ont att bara ändra läge i sängen...eller rätta till en matta med ena foten. Kan knappt stå på ett ben..känns som benet ska dela sig.
  • Hebbebebbe
    FrökenLinda skrev 2008-10-02 10:10:48 följande:
    Okej! Usch att du fått de så tidigt =( Glad att jag inte har lång tid kvar!
    Hahah jag fick foglossning i vecka 14...*S*
  • Hebbebebbe
    Piastowska skrev 2008-10-02 12:23:36 följande:
    Åh, vad skönt att att få så klara beskrivningar.Känner precis samma sak sen 2 veckor tillbaka, bara i blygdbenet.Så det är foglossning?Kan sitta och stå, men så fort jag lyfter ett ben och ska gå så hugger det nåt så förbannat framtill. Att vända sig i sängen är en mardröm.Vad gör man åt det?Är i v 32 väntar tvillingar....
    Vilar mkt. Undviker osymetriska rörelse som tex gå i trappor o dammsuga, svabba. Försöka att ligga mkt...Jag försöker ta små steg..haha för det inte ska bli för mkt belastning på ett eller annat av benen....man inser att man har muskler på ställen man inte trodde fanns..*S*
Svar på tråden Smärta i blygdbenet!