• Anonym

Ångest av värmen.

Jag har PÅ och har skrivit om det tidigare här och vill gärna vara anonym.

Nu när värmen smäller till här i landet så får jag ännu värre ångest. Jag bara längtar till värmen är över och man kan andas igen. Varför ökar ångesten när det är varmt? Jag trivs inte alls nu, alla andra verkar glada över värmen men inte jag. usch.
    Ska få prata prata med en psykolog på måndag,och det är jättebra och skönt men det känns så långt dit. Jag har ångest jätteofta och paniken ligger och pyr hela tiden. Vet att jag överlevt många sådana här dagar, men det känns så meningslöst allting nu. Jag får inte tillräckligt med luft,....vet inte om PÅ blivit värre nu i sommar just för att en nära vän gick bort till mig och vi som skulle hitta på så mycket roligt i sommar. nu blev det inte alls så och jag saknar honom faktiskt. Allt blev bara så fel, ALLT. Är så trött på min situation, det sägs att efter regnet kommer solen fram igen, men är det så?! :-/

Ville bara skriva av mig.

• Svar på tråden Ångest av värmen.
  • MetalNea

Usch, det låter inte alls kul! Även om jag inte har dina problem med PÅ och dyl så kan jag säga att jag trivs inte heller i den här värmen. Jag trivs faktiskt bäst på höst/vinterhalvåret.
    Beklagar verkligen sorgen efter din vän! Jag hoppas att det snart känns bättre med PÅ och att du får den hjälp du behöver. Men jag lovar att du inte är ensam om att tycka illa om värmen!
    Lycka till!

• Anonym

MetalNea, tack! Allt är bara så typiskt också, allt händer i år, allt dåligt. Men det är väll så livet fungerar. Hoppas jag får ordentlig hjälp mot PÅ nu iallafall, att gå dit är iallafall ett steg i rätt riktning. Tack för svaret!

• maey

Om det är till någon tröst kan jag berätta att min PÅ också alltid blir värre när det är så här varmt. Jag tror faktiskt mest det beror på att värmen triggar en massa fysiska symptom (yrsel, illamående, osv), och så förknippar man det med PÅ även om det inte är det från början.
    Behöver du prata får du gärna skriva till mig. Hoppas du får hjälp och blir bättre, det går faktiskt att bli det
    Lycka till!

• Anonym

maey, tack för ditt svar.
    Skönt att höra att man inte är ensam. Jag vet att man kan må bättre, har mått relativt bra i flera år men det här året har vart hemskt. Ja man reagerar väll ännu starkare på symtom nu som är rätt vanliga när det är varmt.

• Imperia

Jag har också problem med andningen nu under sommaren. Och jag är säker på att dessa kvävningskänslor har med denna extrema värme att göra. Känns som om man sitter i en bastu och denna varma luft är fruktansvärd att andas in.
    För mig är räddningen bordsfläktar. Utan dem hade jag säkert tuppat av för länge sedan.
    Har även lidit av ångestatacker i några år nu men tror inte att det är ren ångest jag upplever. Men hjärnan förknippar det lätt med ångest då det känns lite lika dant.

Svar på tråden Ångest av värmen.