Å, vad jag beundrar er styrka och kämpande i allt detta. Det känns ju verkligen som det bara är meningen att er kille ska fixa detta! Vilken kämpe som överbevisar läkarkåren att ingenting är omöjligt.
Jag har tagit upp detta med Vilmers läkare och vi hade ett djupt samtal om det. det är ju trots allt så att hans tillstånd med grav hjärnskada och svår ep kan ge komplikationer som han till slut inte klarar av. fast det kan man ju inte gå och fundera över för då blir man knäpp. Samtidigt vill jag lära mig allt jag kan för att förebygga svåra komplikationer så att han ska få ett så bra liv som möjligt. Tror verkligen att pumpen kan ge honom mycket.
Mia med 4 pojkar skrev 2008-11-22 21:40:29 följande:
Viggo krampade trots att han inte hade epilepsi, låg på huvudet och hälarna medans resten av kroppen var uppe i luften, han svettades så det såg ut som han hade badat och var så stark att vi fick vara 3 stycken vuxna människor för att hålla ihop honom. Efter mängder med tester så visade det sig att njurarna var på väg att lägga av och att han antagligen redan fått en mindre hjärtattack. När beslutet om pump togs så var det ingen som trodde att han skulle överleva har jag fått veta nu efteråt utan alla tester visade att han fått mos ( multiorgansvikt ) och hade några timmar kvar. Åh jag skulle kunna skriva en hel roman om hans kamp, biverkningar efter felmedicineringar och en allt annat än positiv läkarkår...nu efter pumpen så är det helt annat ljud från dom flesta kan jag lova :)Kroppen klarar så mycket mer än vad man kan förstå men om du känner oro för det så prata med hans läkare om det, det är trots allt en ganska viktig fråga. Lycka till!