• Muslimah

Ultraljud - hur ser man att det är en pojke resp. flicka? NÅN som vet+

Var på ultraljud idag, här säger de inte vad det är för kön.

Man tittade ju på rumpan på bebisen (underifrån, så man såg rumpan och lårbenen) så då såg jag ett område med massa "vita" prickar eller något liknande.

Vad tror ni om detta?

Hur såg det ut på er som fick veta könet? Hur såg det ut på "flickrumpan" och "pojkrumpan".

Är nyfiken på könet. Är extremt tacksam för svar

Bebis - bebis, bebis, bebis!
  • Svar på tråden Ultraljud - hur ser man att det är en pojke resp. flicka? NÅN som vet+
  • ElinC

Vi såg tydligt en pung och en snopp mellan benen på vår kille på ul, när de tog bilden underifrån. Så för oss fanns det ingen tvekan.

• Muslimah
    ElinC skrev 2008-10-02 13:05:37 följande:
    Vi såg tydligt en pung och en snopp mellan benen på vår kille på ul, när de tog bilden underifrån. Så för oss fanns det ingen tvekan.

Aha

Tror inte jag såg det, utan det var mer ett område med "vita" prickar (precis som jag skrev i TS). Men min magkänsla säger att det är en flicka ...

• ElinC

Då är det säkert det! :)

Men ta inte ut för mycket i förskott. Har för mig att jag hört att om man ser en snopp är det en kille. Men om man inte gör det så kan det va en kille i alla fall. Men att de ligger på ett sånt sätt så att de "gömmer" paketet...

• lilla bunny

Vår kille gömde paketet, så de kunde inte se vad han hade för kön. Jag var 100% säker på att det var en tjej men tji fick jag!

• angelica88

Tjejer ser man 3 streck (som en hamburgare), pojkar ser man paketet på.

• Muslimah
    angelica88 skrev 2008-10-02 13:13:05 följande:
    Tjejer ser man 3 streck (som en hamburgare), pojkar ser man paketet på.

Hamburgare?

Haha, hurdå?

Jag sökte på ultrasound girl parts på google och fick upp bilder underifrån av en flicka. Tycker det liknar mer det jag såg på ultraljudet... men kommer inte riktigt ihåg, det var så kort stund vi såg underifrån. Men det känns verkligen mer som en flicka, tycker jag.

• angelica88

Haha, ja alltså, det är tre streck lodrätt

• angelica88

BM förklarade så för mig :D

• Yppop

Jag har fått förklarat för mig att är det en tjej så ser det ut som ett korvbröd - två vita streck, och är det en kille ser man två vita prickar (testiklarna).
    På min dotter stämde det, jag såg ett klart och tydligt "korvbröd"

Svar på tråden Ultraljud - hur ser man att det är en pojke resp. flicka? NÅN som vet+