• Micki

Som vi har längtat =)

Våran resa till ett barn startade för ca 3 år sedan. Vi har gjort 5 provrörsbefruktningar 3 av dessa har lett till äggåterförande 2 inte pga dålig celldelning. 2 av dessa gångerna har jag blivit gravid men det har slutat i MF i v 6-7 och 10. Efter vårt första IVF blev vi spontant gravida november-06,även detta slutade i tidigt MF. Vi är oförklarligt barnlösa.

I juni i år va vi på MF-utredning,där kunde man inte hitta någon anledning till varken missfallen eller problemen med att bli med barn.

Efter detta började vi,iaf jag nästan ge upp. Försökte vänja mig vi tanken att aldrig få känna ett barn växa i min mage eller vara med om en förlossning.
    Vi började planera en adoption satte upp oss på föräldrar utbildning som skulle börja i september.

Efter ett par dagars illamåede gjorde jag ett graviditetstest (vet ej varför då jag inte trodde att jag skulle kunna vara gravid. Men den 1 augusti fick jag ett +,kunde inte tro att det va sant! Så jag testade 3 gånger till Men jo,det va sant!!!

Vi ska ha en liten (om allt går som vi vill)!!! Jag har hunnit in i v 13 men kan nästan inte tro på det än,för några dagar sedan fick vi se vårt lilla hjärta,allt såg bra ut och det är en liten livlig krabat jag har i min mage

Ville bara dela med mig...

Under sker

• Svar på tråden Som vi har längtat =)
  • Frontline

Vad härligt ett stort grattis , håller tummar och tår att det går vägen...

Jag vet hur det känns då vi med försökte i 3 år innan vi fick hjälp och det tog sig...

• Micki

Frontline-Hur långt har du gått? Eller har ni redan fått?

• Midsommarafton 77

Ett stort, stort grattis och hoppa lill*n vill stanna i magen tills det är dags att titta ut till denna värld!

22 september 2008 äntligen plus, efter 1½ års försök
  • Miracle Cats

Det är så roligt med solskenshistorier
    Stort grattis och lycka till ! ! !

• Frontline
    RödaNejlikan skrev 2008-10-03 20:08:32 följande:
    Frontline-Hur långt har du gått? Eller har ni redan fått?
    Vi har fått redan , vi gjorde det på Lucia den 13/12-2006 och fick en kille den 21/8
  • Glenda Glad

Grattis!
    Tack för att du ville dela med dig av din solskenshistoria

* Är i v 30*
  • Frontline
    RödaNejlikan skrev 2008-10-04 10:01:58 följande:
    Tack så mycket Grattis till lillkillen Frontline!
    Tackar , fast nu är han ett litet vilddjur på 13 månader...
    Inte lugn 2 sekunder haha ska bara busa och helst med pappa...
  • Emmmmmsan

Åhhh vad roligt!! GRATTIS
    Alltid roligt att höra såna här solskenshistorier...
    Håller tummar å tår

Vi är inne på försök 19 med ett missfall i bagaget men när man läser sånt här så blir man glad!
    Kram å lycka till!

• TomMon

Stort grattis och stort tack för att du delar med dig av er historia! Underbart att det lyckades för er!

Vi håller på med vårt 3e IVF försök och hoppas att det ska ta sig denna gång, men jag har lite svårt att hålla de positiva tankarna igång. Därför är det guld värt med såna här små solskenshistorier, återigen tack!

/TomMon

• mirakelhopp

Grattis TS! Verkligen kul och höra solskenshistorier!

Hoppas bebisen ska trivas där hela tiden och att ni får ert efterlängtade barn nästa år!

Jag själv har precis plussat efter IVF2. Mitt problem tidigare har varit att behålla det lilla livet längre än V8.. Har en helhärlig lite tjej från 2004 som blev till spontant (när vi stod i IVF-kö).Efter det har jag 4 MF i bagaget.

Det är då extra skönt att få lyssna till sådana här historier, man får verkligen kraft och positiv energi!

• Najzgirl

Jättestort grattis!! Håller verkligen tummarna för att allt ska gå bra

• Gnotten

Grattis! Underbart att höra.

• Strommingen

Wow! Vilken underbar grej, efter så lång tid Stort Grattis!
    H*n kommer med andra ord vara mycket efterlängtad, lille plutten..

Svar på tråden Som vi har längtat =)