• angelcry

Mammor & Gravida i Norrköping Del 3

Tog mig äran att starta en ny tråd eftersom den andra snart går ut.
    Kyss

Del 2  www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34239565-283.html

Johannringer (Johanna), Linnea f. 080303
    KG76 ( Kikki) Tova f, 060325, Hugo f 080331
    sanann (Annica), Adam f.060304, Eric f.080409
    Dysch (Ulrica), Denniz f.080417
    annelie9, Anneie, Gabriel 080427
    Cami82- (Camilla) Nova f.080630, Leon f.020516
    Sagofe (Cattis), Julian f.060922, Amelie f.080721
    Magdissz (Magdalena), Alexander f. 080815
    Lufsan78 (Pernilla ), Amanda f.080818
    yeenie (Jenny), Linn f. 080818
    Alemonia (Anna), Ida f.080820
    Jeja80 (Jessica), Alva f.080827
    Skruttan27 (Tessan) Kewin f.080904
    Sing Star (Jessica), Adrian f.080906, Johanna f.060321
    violatricolor (Anna) Maja 080909
    AyZee (Ann-Charlotte), Amanda f. 080910
    Michisen (Michis), Dexter f. 080917
    Angelcry (Erica) BF 081025
    Nork (Therese) BF 081111
    AoK Rodga (Anna) BF 081218
    mangonuff (Linda), BF 081212
    Nettan, BF 090101
    Theres, BF 21 januari 2009

Kärleken ser inte med ögonen utan med själen.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-03 07:44
    Promenader i Vrinnevi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m35911348.html

Bokcirkel:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m36802184.html
  • Svar på tråden Mammor & Gravida i Norrköping Del 3
  • angelcry

Någon av er som har en bärsjal?? Funderar på att köpa en. Heidi vägrar sova på dagarna och ska bara bli buren men det blir väldigt jobbigt.

Tråkigt att jag inte kunde komma på lunchen idag. Men Heidi hade vägrat att ligga och sova i vagnen.
    Känns som jag inte kan göra något längre. Vet inte om det är magen som spökar. Hon kan vara jätte glad och så sekunden senare så exploderar hon och blir skit arg.

♥ lycklig♥
  • Nork

Grattis Slarvan!!
    hoppas du mår bättre snart

• AyZee

Slarvan: WOW, tänk att få en underbar Elin till!!! Tja fast jag förstår blandade känslor - har funderat mkt just på detta senaste dagarna och jag vet helt ärligt inte hur jag skulle reagera.

Just tillbaka från bvc och vaccination. Inte riktigt Amandas grej (man kan verkligen bli döv av tjejen om man inte aktar sig) men, det är snabbt överstökat så det har hon nog redan glömt (sover, men hon var trött så det är inget konstigt med det). Får väl följas andras exempel och meddela att liten inte är så pyttig längre 6390 g och 50,5 cm. Knubban kan man också kalla henne.

Slarvan (igen): jo efter jul får vi minsann träffas å pyssla. Ska lägga upp ytterligare en bild på saker jag gjorde till Adrians storasyster.

Och det där med att ställa klocka å gå upp för att göra bröd- GUUUUU va trött jag är nu!!! MEN, det blev så himla gott så det gör inget (här kommer inga kilon att försvinna så länge jag är inte i brödbaksträsket). Mannen får ta mig med eller utan bröd i fortsättningen. :)

Hoppas ni alla hade det trevlig på lunchen.

(Angelcry, jag har ingen bärsjal men jag har en Ergo baby carrier som jag är jättenöjd med och det är lite samma princip fast mer en sele. Är du intresserad får du gärna prova den. Vet att andra här i tråden har en annan variant som heter Manduca).

• sanann

Slarvan: Grattis! Förstår att det är blandade känslor, speciellt när man mår illa och är trött hela tiden. Förhoppningsvis går det över snart

Tack för trevlig jullunch, jag var dock så otrevlig och gick utan att säga hejdå. Ber om ursäkt för det, vet inte vad jag ska skylla påbara ...

AyZee: Jag såg sakerna du gjort "live" idag, jättefina. Jag kan inte virka men skulle vilja virka runda grytlappar, kan du lära mig? Låter som Amnada är som Adam var, han gallskrek varje gång vi var på BVC och jag blev alldeles svettig

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Älsklingarna Adam och Eric ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • Magdissz

yeenie- min man sa , hur kan man glömma maten? det enda jag kunde säga var, ja jag kan glömma maten. Helt skumt.

Vi fick också broschyrer om mat osv. Köpte även en burk med puré, potatis och blomkål. Det tyckte han om. Ska göra en massa olika puréer i helgen. Ska få isklampar av svärmor.

Alexander vägde 6250 och var 63,5. Vi ska lägga honom mera på magen också för de ska att han kommer börja krypa snart. Han kan redan ta sig från ena sidan av babygymmet till andra.

Michisen- vad stor dexter är. han är lika lång som min men 1 månad yngre. har inte träffat dig men är du och din man långa?

• jeja80

Stort grattis Slarvan, är faktiskt lite avundsjuk

Älskar min lilla familj
  • Michisen
    Magdissz skrev 2008-12-16 15:51:49 följande:
    Michisen- vad stor dexter är. han är lika lång som min men 1 månad yngre. har inte träffat dig men är du och din man långa?
    Mja, mannen är väl ca 190 och jag är 172.
    Han var ju 53 när han föddes med, så han var ju lång redan när han kom.
  • sanann

KG76: Eric var precis sådär för någon vecka/några dagar sedan, gallskrek när han skulle äta och blev nöjd när han fick välling. Nu gapar han stort igen vilket kan intygas av de som var med på lunchen idag Jag hoppas det går över för Hugo snart också.

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Älsklingarna Adam och Eric ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • Michisen
    sanann skrev 2008-12-16 16:09:15 följande:
    KG76: Eric var precis sådär för någon vecka/några dagar sedan, gallskrek när han skulle äta och blev nöjd när han fick välling. Nu gapar han stort igen vilket kan intygas av de som var med på lunchen idag Jag hoppas det går över för Hugo snart också.
    Ja o ja! Man blev glad av att se en så pigg och glad och matfrisk bebis!
    (Alla bebisarna var superfina, men jag längtar så himla dant efter att få mata i Dexter när det är dags för matportioner och sånt där sen...) :D
  • Sagofe

Slarvan: Oj, grattis! Förstår att det är blandade känslor, men du kommer in i det snart ska du se. Jag har funderat över hur jag skulle reagera om jag skulle bli gravid igen. Har mått lite illa av och till så tanken har ju funnits, men det borde jag inte vara så jag ska inte oroa mig. För min del skulle det hur som helst bli panik, jag har ju redan två små

Amlin: Vilket krångel! Skönt att ni fick låna en vagn under tiden i alla fall. Hoppas att det löser sig.

lufsan: Tråkigt att höra. Jag vet inte hur väl det stämmer, men jag har läst någon stans att det brukar vara lättare att bli gravid igen och få behålla barnet om man redan fått ett barn. Håller tummarna för er när ni bestämmer er för att försöka igen.

Angelcry: Jag har bärsjal. Den var lite krånglig innan jag hade lärt mig utantill hur man skulle knyta, men nu tycker jag att den är hur smidig som helst.

sanann: Nu har jag aldrig virkat runda grytlappar, men just runda grytlappar kan jag tänka mig är väldigt enkelt. Jag har virkat mycket annat och jag kan tänka mig att grytlappar är en bra sak att börja med om man vill lära sig.

Nu mår jag bättre i alla fall, så det var väl bara något tillfälligt jag råkade ut för. Är bara så extremt trött. Jag sov enda till 10:30 idag och ändå känner jag mig som en zombie.

Svar på tråden Mammor & Gravida i Norrköping Del 3