• Shagwell

Får ni sätta tofsar/klämmor i era tjejjers hår???

Min tjej är 2½ och tycker det är kul med tofs/klämmor men JAG får inte sätta dem i håret och hon verkar mer intresserad av att leka med grejjerna än att bära dem.
    Ser bilder på mig själv i den åldern och då har jag både hästsvans, klämmor, tofsar och flätor. Iofs hade jag mer hår än vad min tjej har men hår finns det men icke att jag får lov att göra något med det. Max att borsta det, om det inte finns tovor där vill säga..

Hur har ni det? Finns det några tjejjer i den åldern som gladeligen sätter sig och blir friserad??? Vår dotter gillar att frisera mig och pappa men inte vice versa. Jag som älskar att pyssla med andras hår...

• Svar på tråden Får ni sätta tofsar/klämmor i era tjejjers hår???
  • saaandra86

Nja, det är väl knappt. Jag får sätta i spännen eller tofsar ibland, men då drar hon bort dom nästan med en gång.

• Grannen

Hon gillar det, speciellt flätor.

• Busbellan

Nepp, inte en chans att jag får sätta upp håret på dottern, hon är 14 mån.
    Min äldsta dotter hade alltid tofs eller spänne i håret när hon var liten, det var aldrig några problem.
    Jag som vil låta luggen växa även på minstingen, men det går ju inte när hon vägrar ha det uppsatt.

Mamma till Nora, August och Ella
  • Tant Green

Inte en chans Hon (3 år) går hellre och kämpar med håret som hänger i ögonen (och i maten...) än att man får sätta upp det på något sätt. Vi har försökt med att hon ska ha flätor som sin stora idol Pippi, men inte ens det funkar...

• Cilla77

Nej absolut inte Hon är väldigt emot det tyvärr. Tycker att det vore skönare för henne att slippa allt hår i ansiktet och i maten men NEJ. Hon är 3.

• Lindah S

Nu går det jätera att sätta i tofsar ( snart 3 år ) men innan var det hopplöst, hon bara drog ur dom hela tiden.

• mamax3

Min tjej som är drygt 2 har mer än gärna flätor, klämmor och tofsar. Men i våras drog fortfarande bara av allt. I somras började hon gilla det och nu vill hon inte vara utan till min stora glädje.Flört

Linus & Emilia & Ella mina älskade busisar
  • Proletariatet

Ja, oftast går det faktiskt bra. Jag vägrar klippa lugg, för jag vill se hennes fina ansikte så jag kör med tofsar och spännen.
    Klart att de rivs ur med jämna mellanrum, men jag är snabb att sätta dit dem igen

Svar på tråden Får ni sätta tofsar/klämmor i era tjejjers hår???