• Mizz Emma

Bebis som ligger djupt ner i bäckenet, hur lång tid tog det för er innan bebisen kom?

Hej.

Jag var hos barnmorskan på vanlig kontroll idag och hon kände på magen sen sa hon:
    Jaha, jag känner inget huvud, utan hon kände bara axlarna.. så hon skrev upp att han ligger väldigt djupt ner i bäckenet och att hon trodde att det inte var så lång tid kvar tills bebisen tittar ut..

Jag blev väldigt hoppfull efter detta besöket, men det kan säker tv ara så att bebis ändå stannar längre än beräknat..

Någon som har upplevt samma och hur lång tid tog det ungefär isåfall innan ni fick er bebis!?

Är i v39 nu och har 11dagar kvar till BF.

Mvh/Emma :)

• Svar på tråden Bebis som ligger djupt ner i bäckenet, hur lång tid tog det för er innan bebisen kom?
  • Imox

min grapp låg jätte långt ner från vecka 36 föddes i 40+6

• Ninja05

Min dotter låg så långt ner så de trodde hon låg i säte.

Mitt vatten gick 04.30 på morgonen. Ringde då förlossningen, och de sa "kom in på kontroll kl 10.00.

Åkte in vid nio för stod inte ut.
    Alice föddes 10.20

Tur att jag inte åkte in till tio hahaha!

Lycka till

• Mizz Emma

Okej så då verkar det inte vara en garanti på att det är kort tid kvar, utan kan lika gärna gå över tiden..
    det känns som en megabajstolle som vill ut när man står eller går och det liksom ilar å sticker mellan bena *ursäkta uttrycket* :p

Imox skrev 2008-10-02 17:57:31 följande:
    min grapp låg jätte långt ner från vecka 36 föddes i 40+6
  • Mizz Emma

Ojdå.. det var ju tur att du inte åkte in den tiden som var bestämt.. tänk om du inte hade hunnit.. men man brukar väl känna bäst själv när man verkligen behöver åka in..

Ninja05 skrev 2008-10-02 17:59:20 följande:
    Min dotter låg så långt ner så de trodde hon låg i säte.Mitt vatten gick 04.30 på morgonen. Ringde då förlossningen, och de sa "kom in på kontroll kl 10.00.Åkte in vid nio för stod inte ut.Alice föddes 10.20 Tur att jag inte åkte in till tio hahaha!Lycka till
  • Imox

heeh ja jag hade en "kokosnöt" mellan beben en månad känndes det som :)
    men helt klart värt det!!!

lycka till!

• Ninja05

Ja precis! Men min Bm misstänkte nog det innan att det skulle gå fort, för hon sa åt mig att när du får värkar (riktiga värkar) så åk in. Ring inte före för då säger dem bara att du ska vänta. Men jag ringde ju ändå :P Men det är ingen garanti att bebis kommer tidigare men det är OFTA de gör de när de ligger så långt ner. Iaf brukar förlossningsförloppet gå väldigt fort, och det är ju skönt :D
    Mizz Emma skrev 2008-10-02 18:04:30 följande:

Ojdå.. det var ju tur att du inte åkte in den tiden som var bestämt.. tänk om du inte hade hunnit.. men man brukar väl känna bäst själv när man verkligen behöver åka in..
  • Mizz Emma

hehe.. jo hur hemsk smärta och obehag man än har så är det värt de.. men jag hoppas ändå att barnmorskan har rätt.. för det är inte skönt att ha en sån "stor klump" hängandes så långt ner :p

Imox skrev 2008-10-02 18:05:54 följande:
    heeh ja jag hade en "kokosnöt" mellan beben en månad känndes det som :)men helt klart värt det!!!lycka till!
  • Imox
    Ninja05 skrev 2008-10-02 18:10:40 följande:
    Ja precis! Men min Bm misstänkte nog det innan att det skulle gå fort, för hon sa åt mig att när du får värkar (riktiga värkar) så åk in. Ring inte före för då säger dem bara att du ska vänta. Men jag ringde ju ändå :P Men det är ingen garanti att bebis kommer tidigare men det är OFTA de gör de när de ligger så långt ner. Iaf brukar förlossningsförloppet gå väldigt fort, och det är ju skönt :DMizz Emma skrev 2008-10-02 18:04:30 följande:
    ja jag hoppades oxå att det skulle gå fort, fick regelbundna värkar vid 9 tiden inne på förlossningen kl 13 värkar med 3 mins mellanrum o öppen 5 cm hihi tänkte jag att det här går fort,
    visst haha sen va det stop :D
  • Mizz Emma

Men måste man ringa till förlossningen innan man åker dit?
    Dom måste väl förbereda å såna grejer!?

Vi har nämligen ca 45min in till BB och om han nu ligger så långt ner å jag får regelbundna värkar så kanske det är bättre att åka in än att barnmorskan säger att jag ska vänta lite till....plus att sambon har ca30min från jobb till här jag e (hemma) vill ju inte föda i bilen :p hehe
    det kanske är bättre att åka in för tidigt än för sent :p

• Kajak

För mig då jag väntade sonen (2a) jag hade värkar ca 20 min sen gick vatten så kände jag hur bebisen kom ner i bäcknet då startade krystvärkar sen ca 20 min kom sonen.
    Under tid pratade sambo med SOSpersonalen ett par min senare kom ambulanspersonal. Då låg jag på golvet med sonen på bröstet.

Så allt var rätt snabbt för oss.

Nu väntar jag 3e barn så jag vet inte hur det kan bli.
    Önskar dig lycka till!

• Mizz Emma

ojdå.. det var väldigt fort... det låter lite läskigt att föda på golvet... undrar då hur det går nästa gång.. hmm tänk om det går fortare. Men jag önskar dej lycka till å att du hinner till BB denna gången om det är det du vill :)

Tack så mycket förresten :)

• dolceflicka

Heeej Emma!

Vi har ju BF samma dag dvs 13/10

Nästan likadant har jag med...Vår flicka ligger så långt nere att när jag går och ställer mig känns det att det trycker både fram och bak sååå mycket...
    Imorgon ska jag till min BM igen för kontroll, får se vad hon säger...

Lycka till!
    Kramar

• luckyme

Min BM sa till mig att det underlättar förlossningen i synnerhet om man haft foglossning för då innebär det att man har haft en större reaktion på hormonerna man får i kroppen som gravid. Dom hjälper till att mjukna upp bäckenet mer än på dom kvinnor utan foglossning.

Hon sa att det är inte roligt att ha ett barn långt ner i bäckenet, men det underlättar definitivt förlossningen, så jag tänker gå på det och inte tro ngt annat, så jag slipper vara rädd! Hoppas att du får din baby snart!

• trebarsmamma

mitt fjärde barn, han foxerade sig i vecka 32-33 och mina andra gjorde inte det, och han låg så långt ner från vecka 37 så min bm trodde också att han låg i säte, så hon gjorde ultraljud för att vara säker, men hon såg knappt huvudet för att han låg så långt ner, han föddes 10 dagar tidigare, och med de andra barnen gick jag över tiden. men förlossningen gick inte så fort för det,

• Mizz Emma

ååh vad roligt.. hoppas det går bra hos BM :) Lycka till du med:)
    Kram

dolceflicka skrev 2008-10-02 20:12:45 följande:
    Heeej Emma!Vi har ju BF samma dag dvs 13/10 Nästan likadant har jag med...Vår flicka ligger så långt nere att när jag går och ställer mig känns det att det trycker både fram och bak sååå mycket...Imorgon ska jag till min BM igen för kontroll, får se vad hon säger...Lycka till!Kramar
  • Mizz Emma

Okej.. det låter ju bra å positivt.. då får man ju hoppas på att det blir en lättare förlossning pga att bebisen liger djupt ner.. då slipper jag nog vara rädd.. men jag har inte varit nervös eller rädd alls.. utan tar allting som det kommer :)
    Jag hoppas åxå att jag får min bebis väldigt snart.. det hade inte varit helt fel ;)

luckyme skrev 2008-10-02 23:10:08 följande:
    Min BM sa till mig att det underlättar förlossningen i synnerhet om man haft foglossning för då innebär det att man har haft en större reaktion på hormonerna man får i kroppen som gravid. Dom hjälper till att mjukna upp bäckenet mer än på dom kvinnor utan foglossning.Hon sa att det är inte roligt att ha ett barn långt ner i bäckenet, men det underlättar definitivt förlossningen, så jag tänker gå på det och inte tro ngt annat, så jag slipper vara rädd! Hoppas att du får din baby snart!
  • luckyme

Håller tummarna för dig!!!
    Jag försöker att bli av med graviditeten och få fram min baby istället;)
    Vilken artist ska du ha och lyssna på då?

Svar på tråden Bebis som ligger djupt ner i bäckenet, hur lång tid tog det för er innan bebisen kom?