Ungefär vid vilken ålder börjar barn att kunna hoppa jämfota?
Ja, som frågan lyder; ungefär vid vilken ålder börjar de flesta barn kunna hoppa jämfota utan att ha stöd mot något?
Ja, som frågan lyder; ungefär vid vilken ålder börjar de flesta barn kunna hoppa jämfota utan att ha stöd mot något?
vår kille tar det lugnt med båda utvecklingarna men det går framåt! Han gick tidigare än sin bror iallafall...
Det finns MÅNGA områden att utvecklas på!!! Det är inte bara motorik och språk! Man ska bli social, emotionell, intelligent, fantasifull, känslosam etc etc innan man är "klar". Och visst finns det utvecklingssprång, och när de lärt sig nåt nytt är det inte ovanligt att de plötsligt har "glömt" det några veckor senare eftersom de håller på med något annat i utvecklingen då.
Det är ju högst individuellt. Allt sånt fångas upp på kontrollerna på bvc om man är orolig.
noah började nyligen med det. han är 2½ år.
Min dotter hoppade när hon var 2½ ungefär. Hon blir 3 i oktober och kan nu hoppa på ett ben oxå. Fast bara med det högra
min tjej är 20 månader men har kunnat göra det i ca 1,5 månad nu.
Sonen kunde det väl runt 2.5 år tror jag. Dottern är 13 månader och kan nästan nästan.
sen 19-20mån.. :) hon ÄLSKAR att hoppa.. :D
Våran grabb började hoppa jämfota när han var runt 17-18 månader, jag hade ingen aning om att de kunde göra det så små men det var inte så ovanligt =) Men det vi har reagerat på är att han reser sig från sittandes utan stöd, alltså han nästan hoppar upp på fötterna från sittandes på golvet, det klarar inte jag ens av haha kan ju ha med stelhet o göra också iof =) Nån mer som har sett det på sina små? Som jag har fattat det så är det lite så att antingen är barn tidiga motoriskt eller med prat o sånt och det kan nog stämma i våran sons fall för han säger inte mycket rena ord, titta, mamma o pappa och där säger han.
Det är ju så kul o höra om andras erfarenheter, dom kan verkligen som små liven =)
Ja, man blir avvundsjuk på smidigheten Vilka starka ben, och bra balans
Har fått en dotter sen jag svarade i tråden, hon har precis fyllt år och har nog hoppat jamfota i 2-3 månader.
Fyllt 2 år ska det stå.
Lillkillen här hemma fyllde 1 år för några dagar sedan och han hoppar för fullt här hemma...
det är nog väldigt olika. vår stora son kunde först det vid 3.5 år och vår andra son som nu är 2 år och 3 månader har kunnat det ett tag
Dottern är 3:2 och jämfota har hon nog hoppat ett par månader, hoppat har hon däremot gjort länge men då mer springhopp bara för att det är så kul
Min dotter fyller snart två och hon försöker allt vad hon orkar men tåspetsen på ena foten är alltid kvar i marken :P Ser jätte gulligt ut!
2 år väldigt extakt var min tjej när hon började hoppa jämfota :)
Gulligt! Så gjorde min dotter också innan hon fyllde två :D Hon trodde verkligen att hon hoppade fram!
Min dotter blir två i juni och hon har kunnat hoppa i 1-2 månader nu.
Hon har varit tidig motoriskt med allt innan också!