Inlägg från: k girl |Visa alla inlägg
  • k girl

Det knäpper och knastrar i örat???

Jag har något liknande. Om jag hör skarpa ljud, som om min man packar ut ur diskmaskinen lite för bryskt, så kan det börja skrapa i örat. Eller också kommer det som en "våg" som gör ont. Jag vet inte hur jag ska beskriva det. Det susar liksom till kraftigt i örat och gör ont.

Jag har varit och kollat upp det och enligt läkaren har jag ljudkänsliga öron, hyperakusi. För min del är det inte särskilt besvärande och jag vet att man inte ska försöka undvika att utsätta sig för ljud.

• k girl
    Titrania skrev 2008-10-02 20:12:34 följande:
    Huh, där ser man Så lite "tinnitusbetonat" ändå, eller missförstod jag inläggen helt? (skummade bara)
    Ja, litegrann, ofta kommer tinnitus och hyperakusi hand i hand. Men jag har inte något konstant sus eller pip i örat utan bara när jag hör höga, plötsliga ljud (diskantljud oftare än basljud).

TS: Hm. Kan det vara så att du har varit förkyld eller sjuk på något annat sätt nyligen? Eller är trött/stressad av någon annan anledning? Jag kan tänka mig att det kan ha gjort dig sämre. Själv var jag väldigt dålig när jag var deprimerad... Fixade knappt att min dåvarande sambo andades! Nu är jag ganska bra och kan till och med knäppa fingrarna vid öronen utan att det knastrar så mycket.
Svar på tråden Det knäpper och knastrar i örat???