Konstiga blödningar med P-ring, någon som vet? (äckelvarning)
Jag fick P-ringen Nuvaring för några månader sedan. Har den fjärde ringen inne nu och den ska ut på söndag. Tycker att det är ett alldeles underbart preventivmedel då menssmärtorna i princip försvunnit och blödningarna har halverats i både tid och mängd. Dock har jag denna period haft lite konstiga blödningar. Det började för ca 2 veckor sedan, mest som en kraftig flytning som var gråsvart typ som med gammalt blod. Igår kom det dock en ganska kraftig blödning som varade hela dagen, mer som typ vanligt rött blod som vid mens och lika mycket som när jag hade mens innan jag började med p-ringen.(ursäkta den utförliga ofräscha beskrivningen....)
Min första tanke var att p-ringen hade trillat ut men det hade den inte. Andra tanken var att p-ringen var för gammal och därför hade förlorat sin "kraft", så var inte heller fallet när jag kollade förpackningen.
Naturligtvis skulle jag kolla med min gynekolog men igår fick jag inte tag på honom och idag hade han meddelande på telefonen att han återkommer den 7:e, alltså på tisdag och därför tänker jag nu att kanske någon här har längre erfarenhet och är bättre insatt än jag och kanske har några tankar om vad som hänt?
Ska tillägga att jag var inne på hemsidan också där man ska skriva in någon kod för att komma in på forumet, tänkte att där kanske kunde finnas svar på min fråga, men jag lyckas inte logga in där.
Så är det någon som har nåt vettigt förslag på vad problemet kan vara?