• maribel

Ni i v.30-33, har ni också hårda spända magar orolig

Min mage har under senaste tiden blivit så hård och spänd hela tiden. Är som en fotboll. BM har ingen bra förklaring, säger sammandragning eller att den är hård. Men sammandragning känns fel då den har varit jättehård länge.Känner nå´n igen sig

• Svar på tråden Ni i v.30-33, har ni också hårda spända magar orolig
  • Veronika81

Ja de senaste veckorna har min mage varit mer hård än mjuk, är i vecka 35 nu. Min BM sa att det är sammandragningar, förvärkar som man inte behöver känna av alls mer än att magen blir stenhård.

• Tvåbarnsmor

Jag är bara i v 29 men jag har också känt att magen bli jätte hård som en fotboll. Sen kan den vara mjuk ibland. Men oftast när jag rör mig och så, då är den stenhård.

• juliasmor

Jag känner defenitivt igen mig, min mage är oxå stenhård hela tiden,men så var det på slutet av min förra graviditet oxå, är i v32nu!Men det verkar som min lilla kille vill komma ut snart har varit inne på förlossningen o blivit stoppad en gång redan o värkarna mal på sen dess så vi får väl se när han kommer!

• elsalorre

ja fast jag har haft stenhård mage hela graviditeten och det förklarade min barnmorska med att det bara var bäbis. baby´+ hud inget fett utanpå. Alla påpekar hur hård den är. Men det är säkert sammandragningar om du inte haft det tidigare.

• miajussi

min mage är som en sten o jag är i veck 33 .. tror inte du behöver oroa dej..

• ELIsa82

jag är i v 30 och har också stenhård mage ofta - det släpper dock när jag sätter mig ner och tar det lugnt. magen blir ofta hård när jag går mycket.

• skånetös78

Jag är i v 36 och min mage har varit stenhård minst en månad! Jag skulle nog inte kunna känna om jag fick en sammandragning ens eftersom min mage är stenhård jämt!

**Den 6/9 blev jag Fru!**
  • Cicci88

Jag är i v. 33+3 och min mage är också hård,som en fotboll. Jag frågade bm men hon sa att det är helt normalt. inget farligt alls.

• dianahansson

hej!

jag har haft det såhär sedan vecka 28. Och är nu i vecka 33.
    Det är sammandragningar och förvärkar.
    Det ni ska tänka på är att de ska inte göra jätte ont, det kan vara ett tecken på att man kanske ska ringa förlossningen.
    Men spända och hårda är nog ganska normalt!

Kram

• mammaRosanna

klart den är hård=) du har ju en bebbe därinne---o har du ej gått upp i s.k fett så har du ju inget som står i vägen för bebben=)

Svar på tråden Ni i v.30-33, har ni också hårda spända magar orolig