Inlägg från: Fröken Fräken |Visa alla inlägg
  • Fröken Fräken

Vi som lyckats med insemination :-)

La till mig på listan. Vi har gjort 2 försök. Första DI i Umeå och andra via landstinget på Karolinska Huddinge. Är nu gravid i v32 (v33 i morgon).

Lycka till alla ni andra som ännu inte har fått det efterlängtade +. Jag och min man kan inte vänta tills vår lill* krabat tittar ut!

Spirea, DI, danmark, ostimulerat, 1:a försöket
    ockra27, ostimulerat, 2:a försöket
    SisselaM, ostimulerat, 1:a försöket
    Salt, stimulerat, 2:a försöket
    Mery 26, stimulerat, 1:a försöket
    Bliglin 37, ostimulerat 5:e försöket (bebis född)
    Fröken Fräken, DI, ostimulerat, 2:a försöket

BF 4/12-08
  • Fröken Fräken
    HjärterEss skrev 2008-10-09 13:54:56 följande:
    Får man fråga vad insimination innebär och vad anledningen till att detta görs är? Mvh
    I vårt fall visade det sig att min man helt saknar spermier och därför har vi gjort inseminationer med donerad sperma.
  • Fröken Fräken

HjärterEss: Tyvärr inte. Vi trodde allt var frid och fröjd i flera år. Det blev bara inga barn. När vi sedan gjorde utredningen och min man fick lämna spermaprov var provet ok i mängd men det visade sig att det inte simmade runt några spermier i provet. Så man kan inte se på mannens utlösning om det finns spermier eller ej. Det krävs mikroskåp för det.

• Fröken Fräken

Salt: Vi har inte heller någon förklaring till varför man inte hittar några spermier varken i provet eller när man gjorde en biopsi. Inga hormonfel eller nån sjukdom i barndomen. Min man är bara steril. varför kommer vi aldrig få veta. Helt ofattbart egentligen.
    Men nu ser vi båda fram emot vår bebis som snart ska titta ut. Maken pratar med magen varje kväll. Säger till magen : Pappa är bäst, pappa är snällast. Mamma är elak

• Fröken Fräken

Salt: Ha ha ha! Mikroskåp i sängen! Fniss! Får oxå roliga bilder i huvudet när jag läste din kommentar!

BF 4/12-08
  • Fröken Fräken

Vi levde länge på hoppet att man skulle hitta en enda fin liten spermie när man gjorde biopsin (då går de in i testiklarna och kollar om de kan hitta några spermier där som inte kommer ut vid utlösning). Men icke sa nicke. inga spermier där inte. Så vi har testat alla möjligheter för min man att få ett biologiskt barn. För oss blev DI näst bästa alternativ. Och det beslutet ångrar vi inte för en sekund!

BF 4/12-08
  • Fröken Fräken

JanuariBaby: Grattis! I decmber kommer vårt underverk. Vi har gjort en insemination med donerade spermier. Lyckades på andra försöket.

Håller helt med dig om att alla tårar är glömda och bortblåsta när väl + kommer. Vet inte hur många ggr jag suttit på toa och stortjutit för att mensen dykt upp, regelbunden som en klocka. Funderingar på om vi har sex tillräckligt ofta, använder vi fel teknik (??!!), varför lyckas alla andra utom vi, underbara kommentarer som "min karl bara viftade med kallingarna så var jag gravid" eller "det är bara att slappna av så löser det sig" som svider som syra i hjärtat osv.

De 3,5 år vi kämpat för att bli gravida är nu som helt bortglömda, trot eller ej. När man är mitt uppe i det känns livet så orättvis och tiden segar sig fram. Man bockar av tiden i provtagningar, väntan, nya prover, väntan, äl-tester, väntan, behandling, väntan osv. Men sen när allt väl funkar känns den tiden som ingenting. Svårt att tro jag vet. Men så är det.

Vi är många som lyckats med våra inseminationer och det kommer ni andra gör oxå!

BF 4/12-08
  • Fröken Fräken

Till oss sa man att var tredje insemination lyckas. Vi lyckades på 2:a försöket.

Jag fick inga hormoner utan vi körde på egen cykel, båda gångerna. Jag åt mitt val kvinna i början och sen efter + har jag ätit folsyretabletter. Jag satte mig själv på alkoholförbud från insemination till testdag, det var ju bara 2 veckor så det var inga problem. Däremot levde jag som vanligt mellan 1:a insem i november och 2:a insem i februari.

Lycka till med era inseminationer. Själv kan jag inte vänta tills resultatet är villigt att titta ut. Börjar bli lite trött på att vara gravid nu

BF 4/12-08
  • Fröken Fräken

Stort GRATTIS till Regnbågsbaby och Marge75!!!  

Alltid kul att se att fler lyckas!

BF 4/12-08
  • Fröken Fräken

Alexia81: Det jag minns från tiden efter inseminationen var att jag överanalyserade alla olika tecken kroppen sände ut, att mitt lynne pendlade mellan hopp och förtvilan. Jag fick gå tillbaka till min blogg för att se hur jag mådde.

Tre dagar efter inseminination skrev jag:
    "Svårt att inte överanalysera hur det känns i kroppen. Känner spänningar i äggstocks/livmoder trakten. Det bränner/svider/sticker liksom till. Är det bra eller dåligt? Brukar det kännas så här kring ägglossning? "

I mitt fall var detta någor bra. Inseminationen funkade utmärkt. Så nu håller jag tummarna att även er insemination kommer att ha funkat!

BF 4/12-08
  • Fröken Fräken

Laplata: jag hade mensverk men inga blödningar. testade inte innan BIM men före dagen kliniken sagt att jag skulle testa.

BF 4/12-08
  • Fröken Fräken

Nej. Jag har för mig att jag hade bim på lördagen och de sa att jag skulle testa på måndagen eller tisdagen efter. Vilket jag inte kunde hålla mig till så jag testade på söndagen och då fick jag ett +. Vågade inte lita på det så jag testade ingen på måndagen. Fortfarande ett +. Och nu är det bara dagar kvar tills krabaten ska titta ut.

BF 4/12-08
  • Fröken Fräken

jag hade mensverk efter inseminationen, så se det som ett gott tecken!

Kram och lycka till!

BF 4/12-08
  • Fröken Fräken

Pms= hormoner i svallning
    Graviditet = hormoner i svallning

Kan nog vara förklaringen till att man mår på samma sätt i början. Håller verkligen tummarna att era pms-symtom är grav-symtom.

BF 4/12-08
Svar på tråden Vi som lyckats med insemination :-)