• spirea

Vi som lyckats med insemination :-)

Jag har sett många här inne tidigare som blivit gravida genom insemination. Men de kanske inte är inne just här så ofta längre. Så är det i alla fall för mig. Jag är gravid i v. 35 efter DI på Nordica, Köpenhamn. Funkade på första försöket!! Så visst funkar det! Jag hade bra hormonvärden och regelbunden ägglossning, så vi körde helt ostimulerat. Lycka till ni som fortfarande kämpar. Tänker på er! Kram

• spirea

Hej Leila och Ullis! Tycker det var lite konstigt av er gynekolog att säga så. Dessutom kostar ju IVF/ICSI väldans mycket mer än insemination om man ska hosta upp pengarna själv. Man bör väl göra en bedömning i varje enskilt fall kan man tycka.
    Lycka till med era försök! Jag håller tummarna!

• spirea

Hej hej! För oss är det precis som för flera av er: Inga spermier alls och man vet inte varför. Det var verkligen en chock att få beskedet noll spermier. Vid biopsin hade läkaren gott hopp om att hitta spermier eftersom testiklarna var "stora och hade fin konsistens" Har aldrig tänkt på min sambos testiklar på det viset =) Tänk vad våra stackars män fått gå igenom!! Är så tacksam över att min älskling var villig att gå igenom allt detta tillsammans med mig. Vad jag sett i forum här på FL så verkar det finnas många män som tränger bort problemet, inte vågar lämna spermaprov, göra biopsi och ser spermadonation som en omöjlighet. Hurra för modiga män!

• spirea

Salt: Jag har BF 11/11, så det närmar sig med stormsteg! Jag längtar!!! Men jag hoppas att lillan inte tittar ut i förtid för i ett par veckor till bor vi hos svärmor eftersom huset renoveras. Vill hem till mitt hus och fixa iordning dotterns rum...

Kram på er

• spirea

Hej hej! Tänkte på det där med att det är så olika siffror som anges vad gäller hur stor del av inseminationer som lyckas; det kan ju vara så att det skiljer sig dels beroende på ålder såklart men också mellan makeinsemination och DI. För min ålderskategori tror jag att chansen var 22-25%, en det var ju DI. Då vet man ju att det är toppen-spermier i tillräcklig mängd. Nu har jag bara två veckor kvar till BF.
    Lycka till ni som är mitt uppe i inseminationerna!

• spirea

Ha ha! Lycka till Lilla Frun! Ja håller tummarna!

• spirea

Grattis till er "nygravida"! Längtar så efter att min knodd ska komma ut om lite drygt en vecka.

Svar på tråden Vi som lyckats med insemination :-)