Inlägg från: Pasadena |Visa alla inlägg
  • Pasadena

    Vi som inte tar sömn för givet- babblet fortsätter

    Mamasnest skrev 2008-12-30 21:49:09 följande:


    De kanske roar sig på sin nattklubb i smyg och därför är trötta på morgonen?! Eller till och med bakfulla på för mycket välling?!
    Ja antagligen. Skorvan har ju nattöppet då och då så de samlas väl alla i en liten hög och busar
    Skorvan somnar ju inte förrän 21-22-tiden så det är inte konstigt att hon sover lite längre på morgnarna
  • Pasadena

    Haha ja sovmorgon ÄR det ju kl 7 De där ubertidiga morgnarna var det inte så länge sen vi hade, bara några veckor sen faktiskt Ja huuur okrar man?!
    Hoppas inte ni blir sjuka nu!

    Vad händer ikväll för er alla? Firar ni stort?

  • Pasadena

    Mamasnest, jag upplever att alvedon är skräp. Den tog aldrig ner febern på skorvan heller. Jag tycker ipren är mycket bättre för tex smärtlindring. Sen brukar vi varva alvedon med ipren om febern är hög och omöjlig att få ner. Det brukar funka bra!

  • Pasadena

    Mamasnest skrev 2008-12-31 13:31:48 följande:


    Hur menar du med att varva alvedon och ipren?
    Minns inte exakt hur många timmar det ska gå emellan men om man läser på paketen så står det, tex på alvedon var 4:e timme och ipren var 2:an, då kan man ge varannan gång så det blir oftare man ger medicin alltså. Gud vad svårt att förklara, hoppas du förstår.
  • Pasadena

    God fortsättning önskar jag er alla med förhoppning om mer och bättre sömn i år

    Har ni legat sjuka över nyårsafton allihop ?

    Vi var kvar hemma igår, var såå trött så jag orkade inte masa mig ut och Skorvan var alldels hyper igår eftermiddag (hon drack upp en halv kopp kaffe som jag hade glömt på vardagsrumsbordet) så hon höll låda fram till efter kl 22 igår.. Hon vaknade inte av raketerna men väl resten av natten. Säkert en 7-8 ggr

    Vi hade iaf gott sällskap här hemma av mina päron och drack oss salongsberusade och skrattade tills efter tolvslaget.

    Det är en ny erfarenhet att bo mitt i smeten när det är nyårsafton. Det smällde fram till efter kl 02 inatt och folk skrek och donade fram till morgontimmarna. Undra hur de orkar mitt i smällkalla vintern..

  • Pasadena

    Hej Latten, vad mysigt att hon fick vara med vid tolvslaget

    Vi sprang ut en liten stund sambon och jag men jag är så mesig ch rädd för smällarna att jag antagligen hade skrämt Skorvan mer än smällarna själva om hon hade varit med

  • Pasadena

    Mamasnest
    jag fick just veta i en annan tråd att de går igenom nån fas (japp) vid 18 månader. Så det kanske är det som stör sömnen?

    Jag tycker det går upp och ner här, I nästan en vecka sov Skorvan skitbra med bara nåt uppvak/natt men sen ett par dagar igen har hon satt igång med nattklubbandet igen, suck.
    Men så har talet lossnat ordentligt här, hon snackar i 2 och 3-ordsmeningar, tom i sömnen Det kanske är det med som gör henne mer sprallig än vanligt..Eller, ja det är nog önsketänkande från min sida

    Jag tror dock mer på tänder för vår del (OCH dåliga vanor och faser och sånt, förstås). Skorvan håller på att få alla sina 4 hörntänder och dregglar och gnäller massor. Ska bli SUPERSPÄNNANDE att se hur sömnen blir när alla tänder är ute sen, hehe

  • Pasadena

    Ja ny tråd ja! Självklart, eller? Jag hinner inte med fl när jag jobbar men försöker ändå hänga med och avlägga sömnrapport och gnälla av mig lite

    Förresten försökte vi oss på att natta SKorvan i sin säng nu ikväll men det gick ju åt... Hon gallskrek och vägrade somna trots att hon var toktrött. Så fort hon fick bröstet slocknade hon

  • Pasadena
    Buff och Plopp skrev 2009-01-01 22:13:42 följande:
    Va skoj att hon snackar vad säger hon då? kul att höra liteHej då mamma, hej då pappa, titta där mamma, mamma borta (och så springer hon runt och letar efter mig), båten där (plastbåten hon leker med i badkaret), osv.
    Och så räknar hon upp alla familjemdlemmar på namn, hon vet precis vilka som hör till vem, tex sin farbror och hans fru och deras barn (hennes kusiner), farmor och farfar, mormor och morfar osv
    Det är riktigt kul
  • Pasadena
    Buff och Plopp skrev 2009-01-01 22:26:04 följande:
    Va skoj Här är det en hel del ord, men aldrig fler än ett i taget... kul sen när de kan sätta ihop till meningar. Buff kämpar fortfarande med att försöka säga klocka, men får liksom inte till det... hon kommer nog inte ge sig på nått ord innan hon lär sig det!! låter roligt här hemma om dagarna när hon hela tiden säger ka ka ko koHahaha Ka ka ko ko SKorvans ord för klocka är inte heller klockrent, hon säger typ tlottla
  • Pasadena

    Skorvan kan inte säga K. När hon har bajsat heter det tatta (kakka)

  • Pasadena

    Oh en till som matvägrar här, suck. Hon har ätit en liten priog på hela dagen som jag i princip mutat i henne.

    Vi har en barnbutik här mittemot där jag bor som säljer märkeskläder, alla danska kläder, vilelrvalla osv. De började sin rea idag och hade 50% på allt gissa vem som shoppade slut de sista pengarna Köpte massa villervallakläder, ida-tgummistövlar, för 50 kr/styck Så pinsamt billigt så jag köpte bara för att det var i princip gratis! Säg till om ni letar efter nåt särskilt så kan jag kolla och skicka till er!

  • Pasadena

    Mamasnest skrev 2009-01-02 17:32:50 följande:


    Jag letar efter Molos pingvin/isbörn/cirkus-tröja i strl 104. Vilken som går bra bara storleken är rätt. Har letat igenom alla webbutiker utan att hitta det.
    Ska se om jag kan springa över när sambon kommer hem. Tror de stänger 18, annars kollar jag imorgon!
  • Pasadena

    Jobbigt med alla sjukskruttar

    Linda, Skorvans favvomat är makaroner med riven ost, det är det enda hon kan tänka sig att äta just nu, men inte blir det mycket av den varan heller..

    Mamasnest, ojoj, stackars lillan. Det är så dumt att det inte finns någon lindring till de små för halsen. Vi vuxna kan ju ialla fall dricka varmt te eller ta halstabletter.. Hoppas ni får sova i natt!

    Här har det varit kalabalik värre. Matvägran, ingen välling, ingen middag, ingen mellis. bara lite nyponsoppa
    Totalspeedad hela kvällen och supergnällig. Läggningen tog 1,5 timme från det att hon började gäspa och gnugga ögonen. Blir ingen rolig natt i natt, suck!

  • Pasadena
    Buff och Plopp skrev 2009-01-02 21:24:31 följande:
    Här har det hostats en hel del sen hon somnade gott... men nu snarkar hon istället, ganska sött
    Jag säger ju det, hon har fattat grejen med att sova
  • Pasadena
    Buff och Plopp skrev 2009-01-02 21:28:32 följande:
    Jag är dock fortfarande nojig kring hennes sömn... tror man är lite förstörd i psyket efter allt jobbigt man upplevt...Ja jag vet.. Men försök njuta av framgångarna
Svar på tråden Vi som inte tar sömn för givet- babblet fortsätter