• Såpbubblan

Era bästa och sämsta inredningstips för badrummet!!!

Ska renovera badrummet i början av nästa år - Yippi!!!

Tänkte höra om ni där ute skulle vilja dela med er av era bästa och sämsta tips för badrummet.

¤Vad är ni supernöjda med?
    ¤Vilket ångrar ni att ni gjorde?
    ¤Billigaste/dyrast - är det någon skillnad?
    ¤Något som är helt onödigt?

Kom gärna med udda men praktiska lösningar!

• Svar på tråden Era bästa och sämsta inredningstips för badrummet!!!
  • meya

Något vi verkligen ångrar är att vi tog mosaik på golvet. För har man lite dålig lutning, som vi så, rinner det ut vatten i ALLA små fogar... Det är vatten överallt!

Vi köpte badrumsmöblen från KVIK och den är vi jättenöjda med!
    Tror att jag har bilder i galleriet...

• Lundin

Om ni ska ha kakel, så är mitt tips att välja vitt och att sedan ha olika färgteman på detaljerna (matta, toaborste, duschdraperi mm)
    Vi är så himla glada för att vi valde dubbelhandfat, nu är det mycket trevligare att göra sig iordning tillsammans.

• Linusina

I vår tidigare hem totalrenoverade vi det stora badrummet, precis till det vi ville ha. Enda nackdelen var att vi valde en ekskiva under det nedsänkta handfatet... det kommer jag INTE göra i vårt nya badrum när vi renoverar det.

Det bra är att vi valde klassiska färger som håller i längden, svart & vitt... en badrumsrenovering är dyr och ska hålla i minst 15-20 år... väljer man INNE grejer, känns badrummet helt ur efter 4-5 år.

Har bilder på vårt gamla badrum, dvs det nyrenoverade i det gamla huset, inne på min blogg fall du vill kika. Kolla under sidan heminredning.

Lycka Till!!

duracellmamman.se/wordpress/

• stiletto

gjorde ett badrum med svart kakel och handfat i glas och rostfritt, snyggt, MEN, vi hade inget fönster i badrummet och då blev det lite "instängt" med svart kakel, dessutom var det ett helvete att få handfatet att inte se ut som skit så fort man använt det.

• red rose 06

vi har valt vitt kakel o svart golv... snyggt! hålle länge... jag brukar ändra på detaljer som handukar i matta lite ljus... det e kul. allt passar ju med svart vit;) e glad att vi tog de

• johandra

Vi renoverade duschen för 2 år sen och det här har jag att komma med:

¤Vad är ni supernöjda med?
    Vår nisch med spottar i duschen..Sååååå bra att ha ett ställe för alla flaskor o annat man har och snyggt blev det (Bild finns i galleriet)

¤Vilket ångrar ni att ni gjorde? Att vi la svart fog mellan våra mörkgrå plattor..ALLT syns och så fort man använder ett medel på det så blir det missfärgningar vilket ger ett resultat av att man aldrig städat..

Samt vår toalett och handfat från svedbergs..Aldrig nånsin mer svedbergs för oss alltså! Toaletten hade gjutfel så det läckte ut avloppslukt genom porerna i porslinet(tog oss ett år att komma underfund med det) och handfatet har redan spruckit sönder under där man sätter fast det..Rörmokaren kallade det billigt skit...billigt är det inte enligt mig men jo,skit är det helt klart! Har ett skåp från dom som vi iof e helt ok nöjda med..inte värt sina pengar kanske med tanke på vad man får men det funkar

¤Billigaste/dyrast - är det någon skillnad? Vi köpte tokbilligt kakel från k-rauta och är hur nöjda som helst

¤Något som är helt onödigt? Inte i vårt badrum iaf

Mamma till världens finaste Ella 060309 och Alice 071219
  • Såpbubblan

Kom igen!!!
    Jag vill ha fler tips!
    När vi renoverar vårt badrum vill vi ju ha det mest snygga och praktiska llösningen man kan få...

• ACAP

Har inte renoverat mitt badrum än. MEN jobbar som städare och städar även hemma hos folk. Om man vill ha svart kakael/klinkers på golvet måste man vara noga med att torka av dem annars blir det synliga kalkfläckar ganska fort som iär svåra att få bort. Speciellt inne i en dusch. Detta problem kanske är störts här i södra Sverige ddär vattnet har jag för mig är mer kalkhaltigt.

Vissa säger sig ha sett en ängel, jag har hållit en i famnen.
  • Tjatte

Mitt bästa råd till er är att följa er magkänsla! Alltså att inte titta på rådande trender utan tänka tillbaka 10-15-20 år tillbaka i tiden - vad har du alltid tyckt varit snyggt? Vad har överlevt alla trender för dig?

Så gjorde vi och vårt badrum är to die for, enligt oss . Vi gjorde badrum 1 för sju år sen och badrum 2 för fem år sen. Skulle inte byta en pinal i dagsläget och vi har inte satsat på vitt el neutralt utan på färger som vi gillar. Vi tog inte enklast möjliga inredning och satsade på ett riktigt snyggt kakel. Visst, det finns säkert de som inte uppskattar vår inredningsstil men vi skulle kunna bo i badrummen allena.

• tinee

Jag ska renovera badrum snart med så kom med tips... jag är inne på lite mörkare grått golv och vitt uppåt=)

• Gnällspiken

Köp inte spegel som går ända ned till handfatet!
    Vattenstänken syns direkt och du får inte göra annat än att putsa spegeln.

Svar på tråden Era bästa och sämsta inredningstips för badrummet!!!