• Annabel

Tårtor - tips på fyllningar

Då jag själv är total amatör vad gäller att göra tårtor  -
    så tänkte jag ta hjälp av er mer vana tårt"görare" Räcka ut tungan vet att det finns otrolig många duktia här på fl.

Är så att jag tänkte ge mig på att göra egna doptårtor på vår sons dop. jag har kommit på hur de ska se ut o så..men sen när det kommer till innehåll så är jag helt vilse   

De kommer vara klädda med sugarppaste -  då flera som kommer är nöt o mandel allergiker (tårtorna ska även vara vita med lite dekoration på) men sen??? vilka fyllningar är godas tycker ni???  o de ska ju gillas av både vuxna o barn..

en liten tanke till....tycker ni att det inte vääldigt sött med SP på??

Snälla hjälp...vilka fyllningar är godast tycker du???????

• Svar på tråden Tårtor - tips på fyllningar
  • Annabel

ja det lät gott
    och tack...ska genast kolla den länken..

nån mer???

• Annabel

oj där fanns ju en del fyllningar..hihi
    knepet e ju att veta vilka som är godast ihop..

• Annabel
    nån mer som kan vara snäll och dela med sig av
    sina favorit fyllnings kombinationer
  • miio

Är det vanlig sockerkaksbotten? En enkel fyllning- tråkig kanske en del tycker- är mosad banan eller någon sylt med vispad grädde! Ett annat lager är gott att ha med marsankräm.

• Mallan76

Blanda Kelda vaniljsås med jordgubbssylt! Gjorde succé på sonens kalasa sist!

• Camilla D

Jag är inte heller så duktig på tårtor, men jag kan tipsa om fyllningen jag hade sist, som gjorde succé
    Jag hade chokladbottnar med hallonmousse mellan (ekströms pulver).
    Ovanpå och på sidorna hade jag dumlefluff (de stora dumlekolorna med papper på innehåller inte nötter, men på de påsarna med dumle minibites står de att de kan innhålla nötter, konstigt)
    Ganerade med färska jordgubbar.

• Nybliven fru A

Jag brukar köra ett beprövat koncept... i ena lagret blandar jag ett paket frusna jordgubbar (som man mixat) med vispad grädde, i det andra lagret brukar jag ha en kräm som jag gör av kokmarsan som man smälter ner blockckoklad i, även denna blandas ut med lite vispad grädde.

• Ännuenprick

Jag gjorde egen hallonmousse med vinbär (jätteenkelt) och så dumlefluff. Köpta bottnar. SP över med några marsipanrosor och lite chokladdekorationer. Alla blev mkt imponerade!

• Tingeling1974

Jag hade dumlefluff på ena lagret och banan med grädde på det andra lagret.Tårtan täckte jag i sockerpasta till mina barns födelsedagskalas...

• playmate86

hallon och chockladgrääde är gott att ha ssom fyllning samt päron grädde

• FrökenNilsson

dumlefluff låter ju kanongott!!! men vad är det och vart får ni tag på det???

• LiW

Min favoritfyllning just nu är frusna hallon och blåbär som blandas med vispad grädde och läggs på ett lager sockerkaka.
    Nästa lager är vaniljkräm som blandas med lite vispad grädde till ett fluff.
    På tårtan lägger jag hallon och blåbär och gör en hallongelé och häller på allt.
    Kanterna stryks med grädde och så gärna på med krokant. Mmmmmm!

• Magda80

I helgen gjorde jag tårta med mjölkchokladfluff i ett lager och lemoncurdgrädde i ett lager. Det passade fint ihop. Har även provat dumlefluff och hallonmossé blandad med hallon.

Svar på tråden Tårtor - tips på fyllningar