• josssan84

Vi åker till Side(Turkiet) på söndag, tips önskas!

Hej alla goa o glada!

På söndag åker jag och min familj som består av man och barn på 5 & 2,5år till Side. Det är första gången vi besöker Turkiet och skulle behöva lite tips såhär i slutväntan på sevärdigheter för vår familj. Vad får vi inte missa i Side och vad skall man tänka på?

Mvh Jossan

• Svar på tråden Vi åker till Side(Turkiet) på söndag, tips önskas!
  • Sunset 79

gå inte ut med för mycket pengar och värdesaker på kvällen när ni är och shoppar.Har varit i Side,ganska litet,men perfekt för barnfamiljer.

• josssan84

Ok, snor folk rätt ur famnen på än? Hjälp? Ja vi valde side fr att det var litet och barnvändligt sägs det!

• sophiathor

side är jätte trevligt! Vi åkte på en båt utflykt till manavgat. det tyckte jag var väldigt mysigt. Ha en trevlig resa!

• Angelica77

Vilket hotell???? Vi åker imorgon (lörd) till Pegasos World i Side

Varit i Side för 2 år sedan. Bodde då på Side Village. Gillar Side. Vi ser verkligen fram emot att åka tillbaka. LÄÄÄÄÄNGTAR!!!!

• josssan84

Vi åker på söndag(imorgon) och skall bo på nar apart!
    Utflykt till manavgat, vad kostar det ca och var är det för något?

• sophiathor

kommer inte ihåg vad vi betalade för en utflykt till manavgat, det var länge sedan. men man åker iväg och har man tur så ser man sköldpaddor. och sen var vi i manavgat ett tag det är ett fint vattenfall där. sedan på hemväg så stannade dom vid ett ställe där man fick bada och sola och dt var häftigt för på ena sidan var det varmt vatten och på andra sidan jätte kallt.

• Angelica77

Precis hemkommen ifrån Side, Pegasos World. Underbart i Side. Älskar stället.
    Havet är härligt vid denna tiden. Mkt skönare att bada där än i kalla poolen. Lagom i luften 25-27 grader. Sol sol sol Bara positivt!!!!

• glader

Angelica77 - Jag har varit lite rädd för att åka till Turkiet pga att alla säger man blir sjuk där och att det är lite otryggt..Myt eller verklighet?

• Angelica77

Nja, det är inte ovanligt att man blir lite dålig i magen ju när man är utomlands. Och så blev jag även denna gång. Men sen har jag känslig mage. Och inte jättesjuk heller. Aldrig fått salmonella el dyl.

Tror inte det är mer farligt i Side än nån annanstans du åker. Det är en helt annan bakterieflora man åker till. Och när man har All Inclusive och verkligen utnyttjar det så blir det en väldigt massa olika  (okänd) mat för magen att handskas med. Man äter mer, oftare, dricker oftast mer alkohol under sin vistelse, badar i pool/hav och kan få i sig skit på så sätt.

Antingen åker man o njuter av maten mm och hoppas att man klarar sig eller så får man stanna hemma i trygga Sweden . Förbered gärna magen med Lactobaciller eller vad det heter. Finns till bra pris på Apoteket.

• mia maria

Jag har aldrig varit i just Side, men har varit i Turkiet fem ggr o åker igen nästa sommar. Har åkt då sonen varit 3 o 4 år, o vi har aldrig blivit dåliga, o jag har inte blivit dålig när jag åkt dit själv heller, innan jag fick barn.
    Har heller aldrig blivit bestulen, så jag lovar att Turkiet är inte vare sig värre eller bättre än andra ställen vad gäller just detta.

Jag älskar Turkiet, alla är så barnvänliga o trevliga, o maten är god!
    Hoppas ni får en trevlig resa!

• josssan84

Nu är vi hemma och har haft det jättebra! Bodde dock lite för långt från stranden, 1km. Nästa gång blir det hotell precis vid den västra stranden. Vi hade runt 30 grader ela veckan, underbart! Maten var god och till bra pris, människorna som på alla andra turistställen och vi vart heller inte bestulna på nått. Men det är ju bra att de varnar, för bestulen kan man ju bli vart man än åker. Stranden va ju helt fantastisk och gamla stan, sååå mysig!!

Svar på tråden Vi åker till Side(Turkiet) på söndag, tips önskas!