Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

dårt asöires setuG

HAr en 8-pack Kexchoklad i väskan till efteråt.
    OCh små plopp och små kexchoklad och sportdryck och dexrosol till under tiden... Eller efter. Beror ju på hur lång tid det tar.

(¯`°?.¸ ღ♥ 10 dagar till BF, 31 till kläckning tror jag ♥ღ¸.?°¯)
  • MissKaos

Gott NYTT ÅR alla allvarliga!

(¯`°?.¸ ღ♥ 9 dagar till BF, 30 till kläckning tror jag ♥ღ¸.?°¯)
  • MissKaos

Musen, du kan ha rätt!

Det kan vara tre dagar kvar.

Mensvärk ända bak i ryggen igår. Toabesök som jävlarimig hade gjort en elefant stolt på fm. KOnsistens? Gissa...  

Nåja, idag ska jag vila och äta MASSOR

• MissKaos
    Tant Greta skrev 2008-12-31 14:49:12 följande:
    Måste man ha välstädat på Nyårsfton,om det bara är jag och sambon?
    Nej.
  • MissKaos
    Eras skrev 2008-12-31 14:51:55 följande:
    Varför får jag ALLTID kryptiska meddelanden i inboxen?
    typ?
  • MissKaos
    Tant Greta skrev 2008-12-31 14:51:31 följande:
    Skönt,vi har struntat i tvätttid och dammsugning
    Bra gjort!
  • MissKaos
    Tant Greta skrev 2008-12-31 14:53:30 följande:
    MK:Vad skulle du säga om en person  som äter sertalin,propovan,lergigan och stesolid?Dagligen,förmodligen maxdos av allt.
    Att det bara är stesoliden som är ett potentiellt problem ur missbrukssynpunkt. MEN man borde nog börja fundera på varför och se över behandlingen. Det kanske måste till terapi mm med så mkt ångest? OCh medicineringen ska nog ses över, är det verklgein rätt terapival?
  • MissKaos
    Tant Greta skrev 2008-12-31 15:22:09 följande:
    Tack för svaret!En kompis som jag är lite orolig över.Han går i terapi(säger han),men det känns som att han äter onödigt mycket medicin.Han låter helt borta ibland när man pratar med honom Men varför både stesolid och lergigan?
    Dom är rätt olika, men det är en bra fråga. Stesoliden slår ju till "snabbare" och är mkt mer potent. Det hjälper bättre. Sen är frågan om han låter borta pga ångest eller pga mediciner eller om det är en kombo?
    Är han ordentligt diagnostiserad?
  • MissKaos
    Tant Greta skrev 2008-12-31 15:31:58 följande:
    Jag får känslan att han sätter all sin tilltro till att tabletterna kommer att bota honom,tycker snarare att han bara blir bedövad och skjuter PÅ åt sidan istället för att lära sig att leva med den.Håller på att bearbeta hans fru,försöker få henne att fatta att hon måste hålla koll på hans medicinering.Ifrågasätta osv.
    Ja, den lär inte bota honom. Piller är bra, superbra -för att orka med terapi och i vissa fall för att klara av att leva. Tex en depression somåterkommer kan ju vara kalas med antidepp på. Man får ett liv. MEnjag tror ju att terapi/bearbetning i någon form är det som läker/lagar. Det som gör att man förstår och kan hantera sin ångest. Men det är jobbigt.
    siamusen skrev 2008-12-31 15:42:38 följande:
    Tant Greta skrev 2008-12-31 15:37:38 följande: Terapi är nog lâskigare. River upp mycket sa det kan ju ta ett tag innan personen vågar ta det steget.och ibland tror jag medicinering kan vara bra för att fa bort de vârsta symptomen innan man tar itu med orsaken. Inte för att jag vet om det ens är relevent för din vân.
    Terepi är HEMSKT! Det värsta jg har gjort i mitt liv var att gå i terapi!! HAr nog ALLDRIG varit så slutkörd som då. Man måste ju återuppleva sina trauman och bearbeta dom. Fy. Utan mediciner skulle jag inte klarat av det. JAg hade tagit livet av mig.
  • MissKaos
    Trailer T skrev 2008-12-31 15:44:48 följande:
    Jag har inte duschat
    INte jag heller, men jag ska!
Svar på tråden dårt asöires setuG