Tant Greta skrev 2008-12-31 15:31:58 följande:
Jag får känslan att han sätter all sin tilltro till att tabletterna kommer att bota honom,tycker snarare att han bara blir bedövad och skjuter PÅ åt sidan istället för att lära sig att leva med den.Håller på att bearbeta hans fru,försöker få henne att fatta att hon måste hålla koll på hans medicinering.Ifrågasätta osv.
Ja, den lär inte bota honom. Piller är bra, superbra -för att orka med terapi och i vissa fall för att klara av att leva. Tex en depression somåterkommer kan ju vara kalas med antidepp på. Man får ett liv. MEnjag tror ju att terapi/bearbetning i någon form är det som läker/lagar. Det som gör att man förstår och kan hantera sin ångest. Men det är jobbigt.
siamusen skrev 2008-12-31 15:42:38 följande:
Tant Greta skrev 2008-12-31 15:37:38 följande: Terapi är nog lâskigare. River upp mycket sa det kan ju ta ett tag innan personen vågar ta det steget.och ibland tror jag medicinering kan vara bra för att fa bort de vârsta symptomen innan man tar itu med orsaken. Inte för att jag vet om det ens är relevent för din vân.
Terepi är HEMSKT! Det värsta jg har gjort i mitt liv var att gå i terapi!! HAr nog ALLDRIG varit så slutkörd som då. Man måste ju återuppleva sina trauman och bearbeta dom. Fy. Utan mediciner skulle jag inte klarat av det. JAg hade tagit livet av mig.