Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

dårt asöires setuG

PP -Vill hon ha hjälp? Har hon anorexi eller Bulemi? Testa med att bara fråga hur hon mår, säg att du märker att det nog inte är så bra. Gå inte in i matdiskussioner -dom kan du inte vinna. Men att stötta henne och tex äta gemensamt bara ni två eller erbjud dig att följa med henne till vårdcentralen för vidare remiss. 

(¯`°?.¸ ღ♥ FRUKT ÄR INTE GODIS ♥ღ¸.?°¯)
  • MissKaos
    KarJac skrev 2008-10-20 18:28:04 följande:
    Jag var inte full MissK Hon blir lätt träningsnarkoman (utan att äta mer) och har nu börjat hetsträna igen. Det är ju bra att träna, men hon vill bygga muskler - men går på hysteriska aerobicspass där hon i stort sett bara förbränner.Hon är under behandling.
    Bra, dkan du ju fråga henne vad hon vill ha hjälp med. Annars är det alltid skönt att ha vänner som frågar hur man mår, visar att dom tycker o en även om man är sjuk. Och inte tjatar om vad man äter/inte äter/tränar osv..
  • MissKaos

PP -låter som ett bra svar, vad harman vänner till omsom ljuger när man vill veta vad domtycker?

• MissKaos
    KarJac skrev 2008-10-20 18:34:36 följande:
    Jag tycker det är så jävla svårt, man vill ju helst banka in en bra självbild i hennes huvud men det funkar ju inte riktigt så... Hon är ju så fin som hon är! Och ung är hon, bara 20.En bifråga: hur brukar det vara för kvinnor med ätstörningar som blir gravida?
    Som mig?
    Jo, risken är stor för återfall.
  • MissKaos

Det kan du inte göra, det mste hon ha en terapuet till.
    Däremot kan du vara hennes vän. Man blir jävligt ensam i en äs.
    Bisats: Det kan var ariktigt jobbigt att bli kramad -men samtidigt ganska skönt. JAg ahde otroligt svårt för det. Avskyr fortfarden när folk pillar på migoch backar flera meter när svärmor vill pilla på min mage *brr* Så var lite försiktig med kroppskontakt.

• MissKaos
    KarJac skrev 2008-10-20 18:40:32 följande:
    Ja, vi kramas rätt mycket, men jag är ingen kram-människa utan hon tar kontakt. När jag ser att hon mår dåligt säger jag bara att jag finns här, och hon pratar väldigt öppet med mig om allt, vilket känns skönt.
    Det är bra, då gör du ju mkt för henne redan..
    KarJac skrev 2008-10-20 18:37:58 följande:
    Hon vill så gärna skaffa barn - snart (med sin pojkvän sedan 3 månader....) och det känns ju som att hon har en del att ta sig igenom först... Hon måste ju kunna släppa kontrollen över kroppen på ett sätt. Hon måste gå upp i vikt, hon måste äta mer, hon måste tillåta sin kropp att förändras o.s.v. Och jag hoppas ju att hon väntar några år (och inte bara för ätstörningarna).
    OJdå! Nä, det är inte lätt att BLI gravid som ätstörd. JAg försökte men det gick inte då. Men vissa lyckas ju... Honhar ju alla faktorer emot sig så vi får hoppas att han är klokare. Har hon ens mens?
  • MissKaos
    KarJac skrev 2008-10-20 18:45:31 följande:
    Hon har haft mens ett år nu (gått upp 14 kg), men hon var ju utan mens rätt länge... vet inte hur det påverkar.
    Inte alls. HAr hon mens så kan honju bli gravid. HAr hon gått upp 14 kg är ju en del av jobbet gjort, om honint egår ner igen alt tappar för mkt underhudsfett. Man kanju väga relativtok och inte ha mens pga det och övertränande. Jag blev av med min vid ganska "hög" vikt på en träningsdos runt 20h/vecka och helt enkelt för lite underhudsfett.
  • MissKaos
    Trogga skrev 2008-10-20 18:52:30 följande:
    kan påverka mycket, har man otur kan man bli steril
    Nix. SÅ är det INTE. HAr man mensenn tillbaka så är det inget bekymmer. Fertiliteten kommer nästan alltid åter vid normalvikt.
  • MissKaos
    KarJac skrev 2008-10-20 18:58:23 följande:
    Ok, men då så, lite bättre odds då m.a.o.
    Ja, väldigt bra odds -i det här fallet tyvärr.

Det är ju "naturligt" för människan att svälta periodvis för att sedan äta upp sig. Så har det ju set tut historiskt, och vi dog ju inte ut under stenåldern...
  • MissKaos
    KarJac skrev 2008-10-20 18:28:04 följande:
    Jag var inte full MissK .
    Påtänd då?
Svar på tråden dårt asöires setuG