Inlägg från: Tant Greta |Visa alla inlägg
  • Tant Greta

dårt asöires setuG

MissKaos skrev 2008-12-31 15:16:05 följande:
    Att det bara är stesoliden som är ett potentiellt problem ur missbrukssynpunkt. MEN man borde nog börja fundera på varför och se över behandlingen. Det kanske måste till terapi mm med så mkt ångest? OCh medicineringen ska nog ses över, är det verklgein rätt terapival?
    Tack för svaret!
    En kompis som jag är lite orolig över.Han går i terapi(säger han),men det känns som att han äter onödigt mycket medicin.Han låter helt borta ibland när man pratar med honom

Men varför både stesolid och lergigan?
  • Tant Greta
    MissKaos skrev 2008-12-31 15:23:54 följande:
    Dom är rätt olika, men det är en bra fråga. Stesoliden slår ju till "snabbare" och är mkt mer potent. Det hjälper bättre. Sen är frågan om han låter borta pga ångest eller pga mediciner eller om det är en kombo?Är han ordentligt diagnostiserad?
    Jag får känslan att han sätter all sin tilltro till att tabletterna kommer att bota honom,tycker snarare att han bara blir bedövad och skjuter PÅ åt sidan istället för att lära sig att leva med den.
    Håller på att bearbeta hans fru,försöker få henne att fatta att hon måste hålla koll på hans medicinering.Ifrågasätta osv.
  • Tant Greta
    siamusen skrev 2008-12-31 15:32:44 följande:
    Later jobbigt Greta.
    Det som är mest jobbigt att de båda har inställningen"Jomen,läkaren sa..då är det ju ok"

Att äta 4 mediciner är helt normalt.Men att gå på KBT är inte det.
  • Tant Greta
    siamusen skrev 2008-12-31 15:42:38 följande:
    Tant Greta skrev 2008-12-31 15:37:38 följande: Terapi är nog lâskigare. River upp mycket sa det kan ju ta ett tag innan personen vågar ta det steget.och ibland tror jag medicinering kan vara bra för att fa bort de vârsta symptomen innan man tar itu med orsaken. Inte för att jag vet om det ens är relevent för din vân.
    Joo,det kanske är så.
    Nu har jag iaf fått frun till att vara den som doserar hans piller.
    Ska inte lägga mig i så mycket mer.
  • Tant Greta
    siamusen skrev 2008-12-31 15:49:27 följande:
    Tant Greta skrev 2008-12-31 15:48:40 följande: Tycker jag iofs att man kan göra om man gôr det pa râtt sâtt.
    Jag har haft en annan vän som var tablettmissbrukare,får bara en bad feeling av det hela.Återigen.
  • Tant Greta
    MissKaos skrev 2008-12-31 15:50:33 följande:
    Ja, jag mår oxå väldigt bra nu. Fast det var jobbigt. Skar upp armarna, testade droger, tog piller, söp, ätstörningar och depressioner och ångest. I olika perioder. Livet var inte så j-a kul kan man säga. Men det blev ju bra
    Visst blev Du bra!!Glad att du förgyller min vardag!
  • Tant Greta
    MissKaos skrev 2008-12-31 15:55:57 följande:
    ÅHHH!!! Det ska jag testa vid 12-slaget (tror inte bebis blir skadad av ett par matskeder champange..)Ska ducha strax.. Väntar med HAllonthe tills i kväll..Men du, iom att du VISTE ett datm så kanske du inte lyssnade på signaler? Det känns som om det "trycker" neråt när jag går i trappor nu. Och jag är lite "lulligt" trött som om jag vore lite påverkad eller så. Sovit bättre inatt. Det kan ju vara inbillning, återstår att se..
    Skumpa,hallonte och ett snabbt skjut

Orvar Assar Tibetius kommer att bli Årets Första Bebis!
  • Tant Greta
    MissKaos skrev 2008-12-31 16:00:03 följande:
    Blir nog svårt att få sambon ställa upp på det sista.. HAn såg lätt kräkfärdig ut när dom pratade om att sex kan köra igång det på förlossningskursen..
    Egoist liksom.Bara att stoppa in denSkrikandes
    siamusen skrev 2008-12-31 16:00:09 följande:
    Tant Greta skrev 2008-12-31 15:58:36 följande: Assar Napoleon heter han faktiskt!
    Orvar kom jag på nu,fint!

Alla barnen fick korvar
    Alla utom Orvar
    Han låg i ett hörn och spydde
    För ingen om honom sig brydde
  • Tant Greta
    MissKaos skrev 2008-12-31 16:05:10 följande:
    ÄCH, greta jag skulle ju skriva   " Ett nummer som sätter igång det" på 2000Phu, nu släpper den j-a SD äntligen! NÄhä, inte det.
    *klockar värkarna*

Hur lång tid ska det vara emellan varje innan det är dags?
Svar på tråden dårt asöires setuG