dårt asöires setuG
Tant Greta skrev 2008-10-18 16:46:46 följande:
Tror jag ska komma och ringa på porttelefonen jag. Tar med mig jungfu om utifall att du skulle bli våldsam..

Tant Greta skrev 2008-10-18 16:46:46 följande:
Danstina. Det låter helt mysko. Om man tänker på en bebbe som är nyfödd och som utsätts för starka ljud. Inte fasiken täpper de till öronen då med armarna...
Det jag har läst om har handlat om temperaturhöjningar i fostret..
JAg håller dock med dig. Försiktighetsprincipen ska råda. Har man inte någon medicinsk nytta av att veta så bör man låta bli! Men att hålla för öronen som teori till varför armarna skulle vara vid huvudet...hrm..låter skumt ärligt talat.
Gjorde någon snabb sökning på det nu i med. tidskrifter, men hittade inget vettigt..
Däremot så såg jag någon rapport som hade ett mycket svagt samband till fler kejsarsnitt om många ul gjorts senare i grav. Det gav dock inte ett signifikant samband i den rapporten.
Tant Greta skrev 2008-10-18 16:54:58 följande:
Mm, så ska man ju vara!
Förresten. Vad SHN och 5mmare och de andra...vad de nu ska heta? bråkar hela tiden. Räcker det inte med att ha konflikterna inom familjen...svårt nog att komma överens med den man skaffat barnet med hur saker och ting ska skötas "på rätt sätt"...hur lika man än är. Varför ska man ha rätt gentemot hela världen?
MK, hur långt har du kvar? Har bebben börjat skrapa med fingrarna i nederdelarna.. DET är förbjudet, så det är bara att häkta honom om han börjar! (ajajajajaja!)