• Pynta

dårt asöires setuG

Ha ha!. JÄVLAR va d snöar!! * Dansar cancan av glägje*

• Pynta
    Garageänkan skrev 2008-11-24 20:05:29 följande:
    Hejp hejp. Jag är täbbt i nädan. Jätte fördlyld. Borde jag va hemma och bila imoddon? *snörvel* Ska på VUL kl 12 dock. Kanse gå hebb sen efter det? Va tycker ni?
    Är bad förkyld ska bad hålla sig hebba. Idde gå till jobbet och sbitta bed sida kollegor.

Krya på dig!
  • Pynta

Öh?...Inte ett endaste litet inlägg på 2,5h!
    Är ni rädda för ormar? Rädda för mig? Har ni flytt tråden? Sover ni? Tittar på TV? Hänger på Fb? Gökar? Läser? Löser kordord? Funderar på vad ni ska rösta på vid nästa val? Funderar på vad ni ska äta till middag imorgon? Vad gör ni?

* Plockar undan efter dagen. Slänger ett par helrör och en trasig snok. Sopar och torkar golvet. Låter en lampa vara tänd om någon skulle vara uppe och tassa inatt *

• Pynta

Trailer T skrev 2008-11-25 17:20:33 följande:

Svarat
    Jag såg det.Men jag tror att musten har gått ur den där tråden
  • Pynta
    Garageänkan skrev 2008-11-25 21:16:01 följande:
    Veckans vetande: Det finns inga mandariner längre: Clementin Utseende: Orangefärgat skal som är något tjockare än på en satsuma. Nästan alltid kärnfri. Smak: Söt och uppfriskande. Säsong: Importeras från november till mars från Marocko och Spanien. Kuriosa: Uppkom genom en korsning mellan mandarin och pomerans. Den småcitrusfrukt som vi äter allra mest av. Satsumas Utseende: Orange, men har ofta gröna skiftningar i skalet (är dock mogen trots detta). Tunnare skal än hos clementinen. Är nästan alltid kärnfri. Smak: Mild, sötsyrlig. Syrligare än clementinen. Säsong: Importeras från Spanien från mitten av oktober till januari. Kuriosa: Kommer ursprungligen från den japanska provinsen Satsuma. Mandarin Utseende: Gul till blekt orange. Relativt tunt skal. Mycket kärnor. Smak: Påminner mycket om clementin men är något sötare. Säsong: Finns ingen. Läs nedan. Kuriosa: Mandarin innehåller så mycket kärnor att den har ersatts av kärnfattigare sorter. Den största skörden går därför i stället till mandarin på burk och till drycker
    Jaha. Kan enligt text ovan konstarera att jag idag inhandlat, samt ätit, tre smaklösa satsumas.
  • Pynta

* Kommer in och städar upp efter er andra som har suttit här och haft trevligt *

( Askungen )

• Pynta
    Pelargonen skrev 2008-11-26 22:40:34 följande:
    Tant Greta skrev 2008-11-26 22:39:02 följande: Maken tror sig dessutom ha sett en snopp så visst är det en Spencer! *S*
    Stort gtattis till en Spencer!!
Svar på tråden dårt asöires setuG