Inlägg från: siamusen |Visa alla inlägg
  • siamusen
    Ickan skrev 2008-10-15 14:02:53 följande:
    sandfärgadja den är lättstyrd med o A somnade direkt i den o sov i två timmar, ett bra tecken eftersom han inte sovit så mycket i den gamla vagnen.
    lättstyrt âr bra!

Har spädbarn nagon jävla radar inbyggd förresten? Sa fort jag ska ta en kopp te eller fôrsöka âta nagot gar sirenen igang. Spelar ingen roll att han âtit och blivit bytt pa precis innan....*suck*
  • siamusen

o GUTEGIRL o skrev 2008-10-15 15:08:38 följande:

wow! Kolla vad mycket barnbidrag jag kommer få när bebisen kommit! 5.514Jag anar en ny karriär!!
    För en unge eller för alla?

Vi far nästan 12 000 i manaden tror jag. Här har man dessutom tillägg fr.o.m det tredje barnet.
  • siamusen

o GUTEGIRL o skrev 2008-10-15 15:19:44 följande:

Oj jävlar! Vilka bidragsnivåer!Man får 1050 kr/barn och månad, sedan får man tillägg från andra barnet. De där dryga 5000 är för alla fyra barn.
    Vi fick 168 euros fôr första barnet tror jag. vet inte vad vi fick för gasse och vi far mer för Clovis. Till det lâggs en massa extra pengar fôr rufs, ca 600 euros. sa tre barn blir runt 600 euros det med. Frankrike är nog mer generösa ân svea.
  • siamusen

o GUTEGIRL o skrev 2008-10-15 15:25:04 följande:

"Anmäl om ni vill räkna ihop era barn i familjenOm ni är två föräldrar som bor ihop och har barn från tidigare förhållanden som ni får barnbidrag för, kan ni räkna ihop samtliga barn. Det gör att flerbarnstillägget kan bli högre. Men ni måste antingen vara eller ha varit gifta med varandra, eller ha eller ha haft ett gemensamt barn."Det verkar som om jag kan plocka in stålar på Snyggos ungar också....
    Hur ser föräldraförsäkringen ut där? Och får Rufs lite extra p ga av sina bekymmer och att det medför extra kostnader?
    vet inte hur förâldrarfôrsäkringen ser ut. Vad är det förresten?

Rufs far lite extra för att det kostar lite extra.
  • siamusen

Har precis ätit banan och kânner mig nyttig...visserligen lag den inbakad i den fjärdedel mjuka pepparkakan jag just at men det räknas inte vâl?

• siamusen

o GUTEGIRL o skrev 2008-10-15 15:29:01 följande:

Det där som finns i Svea som gör att man kan vara hemma med sina barn ett år och få 80% av sin lön under tiden. I slutändan är det kanske lika mycket pengar som frallan öser dig, det är bara det att man kallar det olika saker kanhända.
    Sa kan det nog vara Här har man kort fôräldrarledighet. Ligger runt 16 veckor tror jag plus 2 veckor fôr pappan.
  • siamusen

o GUTEGIRL o skrev 2008-10-15 15:33:46 följande:

Yyyeyyyyeeeyy!!Då borde vi kunna få för fem stycken ju
    Ska jag boka en jorden-runt resa till er pa en gang?
  • siamusen
    KarJac skrev 2008-10-15 15:35:27 följande:
    Ehm... 16 veckor???Fan vad man har det bra i Sverige. *tacksam*
    Jupp...och alla veckor är inte efter födseln heller.

Ja gute..SNORRIK! Fan vad vi kan dricka skumpa

*räknar kallt med att bli medbjuden pa resan*
  • siamusen
    Perry the Platypus skrev 2008-10-15 15:37:24 följande:
    Idag varierar Ego och jag oss lite och smågrälar över sms istället.
    Vem vann?
Svar på tråden dårt asöires setuG