Inlägg från: siamusen |Visa alla inlägg
  • siamusen

dårt asöires setuG

Perry the Platypus skrev 2008-10-15 15:44:13 följande:
    Du, i nuläget finns det vara förlorare.
    Är det sa illa? gar ni igenom en jobbig period?
  • siamusen
    Perry the Platypus skrev 2008-10-15 15:49:05 följande:
    Ja, vi har insett att vi tappat förtroendet för varandra och att den andra vill väl efter allt tjafs. Det är otäckt. Vi försöker jobba på det men efter att jag tagit tre vaknätter i sträck med arvid så är jag inte vidare positivt inställd till hans välvilja. Jag är helt förbi av trötthet.
    Nej, det lâr ju inte hjälpa till. Vad trakigt för er alla
  • siamusen

Fröken Sophia skrev 2008-10-15 15:52:04 följande:

Förmodligen är trötthet - från bådas håll en starkt bidragande orsak till att ni tjafsar hela tiden. Har ni någon möjlighet at lämna ifrån er Arvid en helg så att ni kan få sova och rå om varandra. Låter lite banalt kanske, men det kan ju hjälpa.Inte så att jag på något sätt tror att Arvid är roten till era problem, tvärtom, men ni kanske skulle behöva vara Bella och Ego ett tag och inget annat.
    Var faktiskt precis min tanke. Ta lite tid till att bara vara, andas lite och prata om allt annat ân vardagliga tjafssaker.
  • siamusen
    Perry the Platypus skrev 2008-10-15 16:01:23 följande:
    Har en malande misstanke om att vi tagit oss vatten över huvudet med det här huset. Vill jag verkligen leva i ett hus som aldrig kommer bli klart? Kommer jag verkligen orka det när inte Ego och jag fungerar ihop under stress?
    Att renovera sliter som fan pa ett förhallande. Ni har inte råd med hantverkare eller råd att vänta tills senare med att fixa till det?
  • siamusen
    Perry the Platypus skrev 2008-10-15 16:06:48 följande:
    Fan. Nu fick jag en stor (större) klump i magen. Nej, vi har absolut inte råd med hantverkare. Det blir nog snarare  till att  försöka ta det lugnt och inte stressa sig igenom en renovering...
    oj fôrlat, inte meningen

Stressa inte med att fa allt klart snabbt. Lat det ta den tid det behôver ta helt enkelt. Ni ska ju bo kvar lânge sa det finns ingen anledning att allt ska vara klart pa5 minuter.
  • siamusen
    Perry the Platypus skrev 2008-10-15 16:11:41 följande:
    *gråtfärdig*Jag fattar inte varförallt ska vara så svårt och jobbigt. Relationen har bara gått neråt i epressfart sen vi gifte oss. Vead gör vi för fel? Ego säger at jag ar för höga krav på oss, men vad för slags krav ska man ha då? Om man inte har övervägande kul och bra ihop så är det väl nåt som behöver förändras??
    Fast det âr râtt vanligt att den gôr det efter man gifter sig.Kanske just fôr att man trissat upp innan brôllpet och sedan kommer vardagen igen och man fortfarande vill ha den dâr weeeiii-kânslan.

Men det blir bâttre sen igen nâr alla hittat sin plats s.a.s

finns artiklar om detta som jag tycker âr râtt intressanta.
  • siamusen

Och sen har ni ju faktiskt gatt igenom en hel del de seanste manaderna: brôllop och all dess stress, flytten och graviditeten.

Tror ni behôver lite fysisk och mental semester faktiskt.

• siamusen
    Perry the Platypus skrev 2008-10-15 16:17:46 följande:
    Tittade just på spa-ställen men det finns inget som lockar.
    Kolla Danmark ocksa.
  • siamusen
    Perry the Platypus skrev 2008-10-15 16:20:24 följande:
    Ska visa Ego allt ni skrivit. Han kan nog också behöva lite tröstande ord.
    Ja, man far inte glômma att den andra âr ledsen ocksa oftast.
Svar på tråden dårt asöires setuG