Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

dårt asöires setuG

Suri skrev 2008-10-24 11:41:40 följande:
    Hej alla i tråden.Genusdebatt är alltså dagens tema? Sune har nog sk "tjejkläder" idag tror jag som storasyster valt. Han är ursöt. Vill ju att han ska vara extra fin idag eftersom fammo och faffa (jo, det heter tydligen så på Gotland) kommer och hälsar på.
    *Fnissar*
    Minns min lillebror -han ville ha röda naglar eftersom mamma hade det (ja, då vill ju JAG ha målade naglar och fick det) så han hade det han med.. Urgulligt.. Nåväl, sen lekte han med dockor och jag avskydde dockor. Lekte hellre skogsavverkning och hackade ner små träd med spadar eller bersbstigare uppe i skogen eller så.

Just rosa kläder debatten känns bara "znark" Jag jobbar med kvinnor i oerhört utsatta situationer och har SÅ svårt att se att min son inte kan lära sig respektera båda könen utan eller med strumpor i en asopraktisk färg som rosa. Ok, på en bebis (jag jar ju köpt ljusblå bebissockar.. och innan vi viste könet köpte jag kläder som tydligen var "pojkiga" enl min man fast jag fattade inte det)  If, skulle inteköpa rosa sockar till ett dagisbarn. Svarta, grå, blå, vita möjligen röda. Hur f-n får man rosa strumpor rena egen?? Iaf jag skitade ju ner mig som barn.
    (¯`°?.¸ ღ♥ FRUKT ÄR INTE GODIS ♥ღ¸.?°¯)
  • MissKaos
    siamusen skrev 2008-10-24 11:40:10 följande:
    IDAG SKA JAG PA DEJt....maste duscha och gÔ¨ra mig snygg nu
    Nä.
    SNYGGARE!
  • MissKaos
    Suri skrev 2008-10-24 12:00:31 följande:
    Dagens ros till Stringen som jobbat lite extra några kvällar (trots pappa-ledighet och mina sura miner) och nu kom med ett kuvert som var märkt "Annas klädfond" med 1500kr i. Nu är han förlåten och får gärna jobba mer extra. De kan ibland!
    ÅH! Din man tar bra initiativ!!
  • MissKaos
    o GUTEGIRL o skrev 2008-10-24 13:16:01 följande:
    Visst ni att djur som slaktas fortfarande LEVER när de slaktas?? Visst är det grymt?
    Öh, svårt att döda ngt som inte lever? Eller hur menar du?
  • MissKaos
    Millimina skrev 2008-10-24 13:35:52 följande:
    Slaktning är ju att stycka av bitar kött. Det är ju inte själva dödandet. Man bedövar kossan/grisen, men dör gör de inte förrän de blött ur, tror man vill ha ur blodet mha hjärtats pumpande eller något liknande
    Halal slakt?
    det blir mkt Urea i köttet om det inte får blöda ut ordentligt tyvärr..
  • MissKaos

SÅ! Laddat upp Ullaredsbilder i mitt album. Ljusblå bebiskläder.. Typ.

• MissKaos
    Tant Greta skrev 2008-10-25 11:54:45 följande:
    Redan tittat,jättefina!
    Jag är nöjd.. men jag får nog inte shoppa mer till bebisen nu!
    o GUTEGIRL o skrev 2008-10-25 11:48:53 följande:
    Jag ska till stan och shoppa jag
    Energiskt.
  • MissKaos

Finns det leksaksvespor i plast?

• MissKaos

*gäspar*
    Bråkar ni med grannarna? Grannar är kul. På lååååååångt håll..

• MissKaos
    Millimina skrev 2008-10-25 23:09:34 följande:
    Nej. Jag älskar grannar. Tycker man kan passa på att umgås där man bor!!!
    Alldrig. Vill INTE umgås med grannarna. HAr dock mkt god relation till dom. Typ pratar och vattnar åt varnadra om nån är borta osv. Tar hand om posten.. Men umgås? Nää..
Svar på tråden dårt asöires setuG