dårt asöires setuG
Suri skrev 2008-10-24 11:41:40 följande:
Hej alla i tråden.Genusdebatt är alltså dagens tema? Sune har nog sk "tjejkläder" idag tror jag som storasyster valt. Han är ursöt. Vill ju att han ska vara extra fin idag eftersom fammo och faffa (jo, det heter tydligen så på Gotland) kommer och hälsar på.Minns min lillebror -han ville ha röda naglar eftersom mamma hade det (ja, då vill ju JAG ha målade naglar och fick det) så han hade det han med.. Urgulligt.. Nåväl, sen lekte han med dockor och jag avskydde dockor. Lekte hellre skogsavverkning och hackade ner små träd med spadar eller bersbstigare uppe i skogen eller så.
Just rosa kläder debatten känns bara "znark" Jag jobbar med kvinnor i oerhört utsatta situationer och har SÅ svårt att se att min son inte kan lära sig respektera båda könen utan eller med strumpor i en asopraktisk färg som rosa. Ok, på en bebis (jag jar ju köpt ljusblå bebissockar.. och innan vi viste könet köpte jag kläder som tydligen var "pojkiga" enl min man fast jag fattade inte det) If, skulle inteköpa rosa sockar till ett dagisbarn. Svarta, grå, blå, vita möjligen röda. Hur f-n får man rosa strumpor rena egen?? Iaf jag skitade ju ner mig som barn.