Inlägg från: Pelargonen |Visa alla inlägg
  • Pelargonen

dårt asöires setuG

Hello brudar!

Har idag fått tre alternativa motiveringar till varför min livmoder är så pass stor redan i vecka 12:

1. Jag är "byggd" sån från början. Föga troligt dock enligt BM eftersom jag hade pytteliten livmoder i vecka 12 vid min förra graviditet.

2. Vi är längre fram i graviditeten än vi tror. Föga troligt enligt min BM (och mig själv) eftersom jag hade mens och fick minus på flera gravtest månaden innan jag testade positivt.

3. Det är två barn eller fler i min livmoder. Här fick maken en panikattack så fler alternativ kunde inte lämnas av min BM.

Vad tror ni? *biter frenetiskt på naglarna*

• Pelargonen

Alla gick.

Jag tar min trillingmage (?) och går och lägger mig bredvid min panikslagna man som räknar på vad det kostar att bygga ut huset.

Natti!

• Pelargonen
    DCLXVI skrev 2008-10-16 23:04:29 följande:
    OJ! Kan ni få ultraljud lite tidigare för att se hur det står till där inne tro??
    Jo, de erbjuder det men vi tackade faktiskt nej. Känns som att vi går under om det är fler än ett barn så då är det lika bra att vänta.
  • Pelargonen
    DCLXVI skrev 2008-10-16 23:06:54 följande:
    Ja det är väl det... jag tänkte mest på maken som ska gå med panik i blick i flera veckor till. Har ni tvillingar i släkten?
    Ja, hans hjärta tog ett par extra slag.

Min svärfar är tvilling men det spelar ju ingen roll egentligen eftersom mamman måste ärva genen (tvåäggs) från sin mamma sida. Min mammas moster skulle ha varit tvilling, den ena slutade dock utvecklas och dog.
  • Pelargonen
    siamusen skrev 2008-10-16 23:07:47 följande:
    Hur manga tror de det âr da?
    Ingen aning. Min pappa gissade på tre. Sen fick han bjuda maken på en stor whiskey.
  • Pelargonen
    DCLXVI skrev 2008-10-16 23:08:23 följande:
    Nej nu måste jag gå och lägga mej go vänner. G´natt!!
    Natti!
  • Pelargonen
    siamusen skrev 2008-10-16 23:11:31 följande:
    var den god?
    Han tyckte säkert det. Själv fick jag ju hålla mig till alkoholfritt men jag gillar inte whiskey så det är helt ok för mig.

Snygg avatar föresten!
  • Pelargonen

Fröken Sophia skrev 2008-10-17 08:12:36 följande:

*gillar musens nya avatar**hoppas att danstina har fyrlingar i magen*
    What??!!! Min mormor hoppas också på det. Jag sa att hon får två i såna fall, i julklapp nästa år.
  • Pelargonen

Fröken Sophia skrev 2008-10-17 09:26:29 följande:

Fast -skämt å sido. Jag har läst och hört många som säger att livmodern blir större vid efterföljande graviditeter. Kan det inte var det som har hänt?
    Ja, BM sa att den snabbare blir större men min är (enligt måtten) i storlek med snittet för vecka 17 och det är aningen för stort för att enbart bero på att det är andra barnet. Maken är utom sig av oro, tittar redan på andra hus och större bilar.
Svar på tråden dårt asöires setuG