Inlägg från: Millimina |Visa alla inlägg
  • Millimina

dårt asöires setuG

Pelargonen skrev 2008-10-20 21:31:35 följande:
    säljer du dina väskor?
    Jahadå, de är så köpbara så!
  • Millimina
    siamusen skrev 2008-10-20 21:33:46 följande:
    Vill se!!Danstina- vaccin bara.
    Ja, det är bra att det är fler som är nyfikna!! Jag vill inte sluta sy nu, men risken för misstag bara ökar.. och sen ska jag ha duschdraperiväv som innerfoder. FATTA hur omöjligt det var att sy i. Ska man nog inte göra efter nio.

Ernst har fått feber igen. Och ögoninflammation. Tredje gången på tre veckor som han är sjuk. Men det betyder att jag missar hans dagisdagar den här veckan också förmodligen. Grr!
  • Millimina

Tant Greta skrev 2008-10-20 21:34:46 följande:

Grattis,var är den belägen då?
    Visste du skulle fråga. Tänkte säga i pannan. Men du går nog inte på den lätta. Så jag säger under foten.
  • Millimina

Tant Greta skrev 2008-10-20 21:36:03 följande:

Nåt som jag borde ha?Måste tröstshoppa,blev gräsänka idag
    Du har fått väskförbud! Såg nog minsann att du har svårt att hålla i pengarna. Och jag har pengaångest big time. Har skämskudden i knät när jag tittar på skuldfällan eller vad det heter.. (hette det så?? jag mindes det igår) Så jag h j ä l p e r dig nu Greta. Du ska inte handla. Du ska spara!!

Det är en laptopväska gjord i postertyg. Vännen är doktorand och har precis varit på konferens och presenterat sina resultat på en stor plansch i tyg som är som.. mellanting mellan vaxduk och projektorduk. OCH jag har lyckats klippa bort alla handledarnas namn genom lite fiffilurande! Hon kommer bli så glad över det!
  • Millimina
    Trogga skrev 2008-10-20 21:39:09 följande:
    Milli jag ska till Suri i veckan och få titta på S
    Åhhh. Vinka till honom från mig! Och lukta lite på hans huvud.
  • Millimina
    Trogga skrev 2008-10-20 21:42:27 följande:
    Ta lite sniff med till dig i en burk? Lämna i din brevlåda på vägen hem?Jag måste gått förbi ditt hus en miljon gånger
    Ja. Det är det fulaste på gatan, så det kanske inte märks så väl?!
  • Millimina

Nu ska jag se senaste Dexter!! Säger som siamusen, säg något roligt!

Tack för sjukdomssympatier Danstina. Det känns faktiskt riktigt smärtsamt i mammahjärtat. Även om jag bara verkar sörja uteblivna dagisdagen...

• Millimina

Tant Greta skrev 2008-10-20 21:44:21 följande:

Du har missuppfattat-har svårt att ha pengarna på rätt ställe,dvs plånboken.Annars finns det pengar Såå...än är den sista väskan inte köpt.
    Bra! Du är roligast att sy till! Vill bara få se dig posera live i väskorna också!'

*försöker*
  • Millimina

Tant Greta skrev 2008-10-20 21:54:11 följande:

Roligast att sy till? Så du sitter och skrattar när du syr mina väskor?Tycker att det lät kul med duschdraperi-visst kan man sy en beachbag/picnicbag i det? 
    Ja, det kan du ge dig på! Nä. Jag tycker bara så mycket om dig för det ena, och så fick jag så helt fria händer på de första att jag blev bara glad över att sy dem!

Jag skulle inte rekommendera någon endaste vän att sy i duschdraperityg. Fifan!! Heller göra i någon form av plast.
  • Millimina

Tant Greta skrev 2008-10-20 22:57:40 följande:

Det var det jag tänkte på, duschdraperi i plast.Finns jättefina mönster som skulle bli supersnygga väskor.2 handtag i slitstarkt material,några stora fack,kanske några mer detaljer såsom ett fack som rymmer en kylklamp,vinflaskefack...Faan att jag är så värdelös på att sy,har massor av ideer.
    Rita. Jag syr! Mammas man satt här och blev inspirerad han också, så han ritade tre olika väskor bara sådär.

Ni vet. Jag gillar ju inte ens väskor. Eller. Börjar kanske göra. Det ÄR ganska kul att välja väska efter kläder och humör... *erkänner motvilligt*
Svar på tråden dårt asöires setuG