Inlägg från: gutegirl |Visa alla inlägg
  • gutegirl
    DCLXVI skrev 2008-10-15 13:21:14 följande:
    Nu har jag läst om könsroller och feminism osv så jag blir alldeles upprörd.
    Varför?
    www.gutegirl.blogspot.com 500 besökare/dag kan VISST ha fel
  • gutegirl

wow! Kolla vad mycket barnbidrag jag kommer få när bebisen kommit!
    5.514

Jag anar en ny karriär!!

• gutegirl
    Perry the Platypus skrev 2008-10-15 15:12:09 följande:
    Hmmm. Det där var en udda siffra för fyra ungar.
    Det stavas visst flerbarnstillägg
    Man får typ 1300 spänn i flerbarnstillägg från fjärde barnet, undrar hur mycket man får om man har sju ungar? *inte behöva jobba mer*
  • gutegirl
    siamusen skrev 2008-10-15 15:17:08 följande:
    o GUTEGIRL o skrev 2008-10-15 15:08:38 följande:För en unge eller för alla?Vi far nästan 12 000 i manaden tror jag. Här har man dessutom tillägg fr.o.m det tredje barnet.
    Oj jävlar! Vilka bidragsnivåer!
    Man får 1050 kr/barn och månad, sedan får man tillägg från andra barnet.
    De där dryga 5000 är för alla fyra barn.
  • gutegirl

"Anmäl om ni vill räkna ihop era barn i familjen
    Om ni är två föräldrar som bor ihop och har barn från tidigare förhållanden som ni får barnbidrag för, kan ni räkna ihop samtliga barn. Det gör att flerbarnstillägget kan bli högre. Men ni måste antingen vara eller ha varit gifta med varandra, eller ha eller ha haft ett gemensamt barn."

Det verkar som om jag kan plocka in stålar på Snyggos ungar också....

siamusen skrev 2008-10-15 15:22:49 följande:
    o GUTEGIRL o skrev 2008-10-15 15:19:44 följande:Vi fick 168 euros fôr första barnet tror jag. vet inte vad vi fick för gasse och vi far mer för Clovis. Till det lâggs en massa extra pengar fôr rufs, ca 600 euros. sa tre barn blir runt 600 euros det med. Frankrike är nog mer generösa ân svea.
    Hur ser föräldraförsäkringen ut där? Och får Rufs lite extra p ga av sina bekymmer och att det medför extra kostnader?
  • gutegirl
    siamusen skrev 2008-10-15 15:26:22 följande:
    o GUTEGIRL o skrev 2008-10-15 15:25:04 följande:vet inte hur förâldrarfôrsäkringen ser ut. Vad är det förresten? Rufs far lite extra för att det kostar lite extra.
    Det där som finns i Svea som gör att man kan vara hemma med sina barn ett år och få 80% av sin lön under tiden.
    I slutändan är det kanske lika mycket pengar som frallan öser dig, det är bara det att man kallar det olika saker kanhända.
Svar på tråden dårt asöires setuG