Inlägg från: Millimina |Visa alla inlägg
  • Millimina

dårt asöires setuG

KarJac skrev 2008-10-21 14:05:13 följande:
    W - Du måste göra något bättre än då. Du har varit borta länge ju.
    Ja! Visa brösten!

(sitter och väntar på sms på PP sen en månad tillbaka med bild på hennes tuttar.. men jag bara hör om att de andra får och får. Jag får inget jag)
  • Millimina

Trogga. Jag kan vara din vuxne vän och gå och "prata" lite med din chef... Vilken en! Var jobbar du?

• Millimina
    Womanizer skrev 2008-10-21 14:14:23 följande:
    Men det har jag ju redan gjort här en gång..men ingen trodde att det var mina Ska jag ta en kort på den orakade muffen?
    Nä. så snygga bröst trodde de väl inte att någon som ville visa upp dem hade..

Nja, jag gillar iofs orakat. Men är mer en brösttjej.. Mest en kuktjej förstås, men i brist på så tar jag bröst.
  • Millimina
    Trogga skrev 2008-10-21 14:17:16 följande:
    Uppsala kommun
    Meh, sheisse. Den chefen måtte ju vara lättmanglad i så fall! Jag hade ett knäppo när jag jobbade som pers.assistent en stund. Lönen han lovade mig blev aldrig utbetald...

Tror inte han fick vara chef mer...
  • Millimina
    Womanizer skrev 2008-10-21 14:17:22 följande:
    Men om jag tar kort på raggets kuk då? Tycker ni om mig då? Den är stor och har inga direkta vårtor på...vad jag sett iaf.
    jag tror jag tycker om dig redan. En kuk behövs inte, men skulle smaka gott med lite ögongodis till kaffet här!
  • Millimina
    Trogga skrev 2008-10-21 14:27:43 följande:
    Jag trivs med de jag jobbar med men just nu känns det skit med att gå tillbaka. Skickade mailet till J för att han ska få fundera lite på vad hon skrivit. Han har läst infon som facket skickade mig.Milli jag har kommit på vem du är, har två alternativ. Taxichaffören som nu är kvinna men föddes som man, har även jobbat som militär. Damen med den röda peruken som man ser nere på stan.Misstänker att du inte är mannen som har kostym och röda högklackadepumps
    Nono, det är fel alltihop. Jag går omkring med min katt i ett koppel här på innergården.

Nä. Inte det heller. Förlåt kattkvinnan!

Jag föddes som hona, men nu är jag man. Tror inte på våld, bara på övertalning. Jag är er Ombudsman i etern.
  • Millimina
    KarJac skrev 2008-10-21 14:28:41 följande:
    Va? Va? Har jag inte skickat??? Va fan!
    Joho, Greta sa att hon fick, och Jungfu också. Siamusen är väl oklart.. hon var ju borta då och fick Clovis, men du SA att hon fick.

*tror det är något fel på min telefon*
  • Millimina

Åh, Trogga, om jag fick ringa din chef. Då skulle jag säga att jag var din ombudsman. Så skulle jag först utgå från att det blivit någon miss i kommunikationen. Jag skulle låta mild som sirap på rösten. Väldigt förstående. Sen skulle jag berätta vilka regler som finns och utgå ifrån att hon bara hade missat dessa regler. Sen skulle jag fråga om hon förstod att reglerna finns till för att småbarnsföräldrar inte ska bli utnyttjade av arbetsgivare, som givetvis är dåliga, till skillnad från henne själv...

Sen skulle jag bara lite fint påpeka att "om man läste om det här i tidningen så skulle ju sympatierna finnas hos Trogga... tror du inte?" och: "hur skulle du vilja att artikeln vinklades så att arbetgivarens röst finns med på ett sympatiskt sätt här?"

Och fungerar inte det heller så skulle jag helt sonika fråga efter _hennes_ chef och be att få prata med denne.

OmbudsMilli!

• Millimina
    KarJac skrev 2008-10-21 14:55:06 följande:
    Milli - jag kanske inte har ditt nummer???
    Nä.. så kan det vara!
  • Millimina

Tant Greta skrev 2008-10-21 14:58:13 följande:

Är det för att jag proppmätt att jag inte fattar problemet med Troggas arbetstider?Eller är jag bara korkad?
    Förmodligen.

Hennes chef säger att hon inte får jobba annat än på em om hon ska vara föräldraledig femtio procent. Och vem vill att barnen börjar tolv och går till fem på dagis när all aktivitet där sker på fm?
    Men om hon jobbar 75% så ska hon börja tidigt på morgnarna. Innan dagiset öppnar. Och pappan jobbar långt borta, vilket blir oekonomiskt ur tidsaspekten det också.. han kan i så fall inte åka innan han måste lämna på dagis.. Dum chef. Bussa Milli på chefen!

*funderar*
    Kanske är det fackföreningsperson jag ska bli??
Svar på tråden dårt asöires setuG