dårt asöires setuG
(sitter och väntar på sms på PP sen en månad tillbaka med bild på hennes tuttar.. men jag bara hör om att de andra får och får. Jag får inget jag)
Trogga. Jag kan vara din vuxne vän och gå och "prata" lite med din chef... Vilken en! Var jobbar du?
Åh, Trogga, om jag fick ringa din chef. Då skulle jag säga att jag var din ombudsman. Så skulle jag först utgå från att det blivit någon miss i kommunikationen. Jag skulle låta mild som sirap på rösten. Väldigt förstående. Sen skulle jag berätta vilka regler som finns och utgå ifrån att hon bara hade missat dessa regler. Sen skulle jag fråga om hon förstod att reglerna finns till för att småbarnsföräldrar inte ska bli utnyttjade av arbetsgivare, som givetvis är dåliga, till skillnad från henne själv...
Sen skulle jag bara lite fint påpeka att "om man läste om det här i tidningen så skulle ju sympatierna finnas hos Trogga... tror du inte?" och: "hur skulle du vilja att artikeln vinklades så att arbetgivarens röst finns med på ett sympatiskt sätt här?"
Och fungerar inte det heller så skulle jag helt sonika fråga efter _hennes_ chef och be att få prata med denne.
OmbudsMilli!
Tant Greta skrev 2008-10-21 14:58:13 följande: