• Ickan

dårt asöires setuG

Det kan ju komma annat klägg än blod efter de tre veckorna med *blää*

(julgran)

Fröken Sophia skrev 2008-11-26 08:16:08 följande:

Så hade jag typ efter att vi avbröt förra året, blödde mycket i 4-5 dagar och sedan avtog det till ingenting efter typ 3 v. Helt ok. Men som sagt, man kan ju ha avslag lääänge, bäst att vara beredd på det. Även om det känns lite surrealistiskt att man ska blöda därifrån igen. Det är nog en av de allra bästa sakerna med att vara gravid, att man slipper mensen.
  • Ickan

haha, men då blev det mycket hångeltid så det var ju bra.

Fröken Sophia skrev 2008-11-26 08:19:36 följande:

Haha min käre sambo åkte till Sthlm i morse, tåget skulle gå 06.15 så han resonerade med mig igår kväll att det räcker med att sätta klockan på 05.20, eller skulle han ta 05.15. Det blev 05.18, sa han, så att vi kunde hångla lite. Nåväl, klockan ringer, han går upp gör sig i ordning, kommer upp till mig och säger hejdå, går ner och ut till bilen. En minut senare hör jag nyckeln i dörren igen och han kommer upp i sovrummet. Då hade han tänkt helt fel och satt klockan på 04.15, så den var faktiskt bara 5 i 5 när han kom och la sig igen
  • Ickan

vad gott, extra gott när man inte gjort dem själv juh.

Ja, utom den gången då min mamma glömde sockret i dem. Det fåniga var att hon glömde det i nästa omgång med men kom ihåg det innan de gräddades så hon iaf kunde ha på socker ovanpå.

Fröken Sophia skrev 2008-11-26 08:30:17 följande:

*har sett TS nu* Min mamma bakade lussekatter igår! Åhhhh så gott det var att komma hem till helt nybakta, saftiga och goda lussekatter! Jag åt nog 5 st igår och drack en massa julmust.
  • Ickan

Väldigt lite och med högt ställda förväntningar så blev det absolut inte gott. :-/ Traumatiskt barndomsminne för mig.

Fröken Sophia skrev 2008-11-26 08:37:59 följande:

Haha inte lätt att komma ihåg allt ju. Hur smakade de utan socker???
  • Ickan

Jag känner att det blir bättre och bättre, om ytterligare 20 år så kan jag nog se tillbaka på det utan att få frossbrytningar. Jag bearbetar det när jag själv bakar lussekatter och tänker hela tiden "kom ihåg sockret, kom ihåg sockret kom ihåg sockret". Tror du att det fungerar?

Fröken Sophia skrev 2008-11-26 08:53:32 följande:

*tar fram näsdukarna och anlägger en förstående kuratorsmin* Vill du prata mer om det? Hur känns det nu? Har du kunnat bearbeta traumat? Kan du prata om det utan att få ångest?
  • Ickan
    usch vad jobbigt
    Perry the Platypus skrev 2008-11-26 08:57:40 följande:
    *är ledsen* Kunde inte hålla tårarna tillbaka när jag gick från dagis. Arvid är så fruktansvärd på morgnarna att jag blir alldeles matt och tillfälligt hatar honom.
  • Ickan

Det kan du ju göra men vi får väl se om det blir några pengar...

Fröken Sophia skrev 2008-11-26 09:09:04 följande:

Så länge du inte vaknar kallsvettig på nätterna och skriker "kom ihåg sockret" ska det nog ordna sig. Så det blir 1500 kr, ska jag inboxa mitt kontonr?
  • Ickan

Är det inte snabba avsked som är det bästa enl förskolepersonalen? Har för mig att jag har hört det.

Perry the Platypus skrev 2008-11-26 09:12:00 följande:
    Ingenting funkar med honom just nu. Han får psykbryt av frukost, handtvätt, blöjbyte och påklädning. Jag vill bara gråta. Jag blir alldeles tom inombords. När han inte ville att jag skulle gå ifrån dagis i morse utan istället började gallskrika för det så bara kramade jag om honom och gick för jag stod inte ut med honom längre.
  • Ickan

Det gör du ju i all vänskaplighet din giriga preggofant!

Fröken Sophia skrev 2008-11-26 09:31:22 följande:

här sitter jag och ger goda råd och så ska jag inte få betalt för det menar du??? *går och fikar i ren ilska*
  • Ickan

ok, ja det måste vara väldigt jobbigt att hantera. :-/

Perry the Platypus skrev 2008-11-26 09:31:48 följande:
    Absolut; det äär mina känslor gentemot honom som jag inte riktigt mäktar med.
Svar på tråden dårt asöires setuG