-
????o GUTEGIRL o skrev 2008-10-24 22:34:23 följande:Jag s k a a l d r i g m e r g å i n i e n föräldratråd!
-
Om att vara föräldraledig och få schema som gör att jag kan lämna barnen på förskolaDanBe skrev 2008-10-24 22:35:28 följande:Kör ni boxning eller mudwrestling?
-
nej jag kommer ha nattpass och morgonen själv. Men än så länge har barnen sovit lugnare
-
Samma tanke härTant Greta skrev 2008-10-24 23:17:33 följande:Du är på smällen?
-
Undra om min mamma kommer och hjälper mig idag. 2h sömn 100skallningar gör inte mig till den bästa mamman direkt
-
Ok här kommer min dag:
Efter 2h smn inte mycket tålamod med barn som knuffar, biter och nyps. Hade kaosmellan8:30 och 9:30 sen somnade Agge.
Efter lunch somnade bägge barnen väckte Bea vid 15:30 klädde oss och åkte till min mamma. Kom därifrån strax efter 20 och skulle då natta Agge. Efter 768 tillsägelser till Bea, bet hon mig och jag tog ut henne i hallen och sa till, med hg röst att det var fel. Även att jag inte orkar tjata och att hon skulle sitta i vardagsrummet och vänta.
Då ringer det på dörren, och väcker Agge igen, där står en granne och säger att hon inte orkar vara tyst utan jag måste sluta skälla på Bea hon hade hört mig från 17, även varje deg hela dagarna.
-
Hörs bra ut i trappen.
Sen låter jag ofta arg, och har stark röst.
Men jag kanske ska sluta säga till och låta henne bitas, knuffas mm som hon håller på med
-
Eller jag kanske ska vara tyst och bara klappa Bea på huvudet säga med mild röst "det var fel gjort" när hon knuffat Agge ned för trappen. Men då gör jag nog fel också
-
Natti ska sova så vi kan smita hemifrån. Känner mer att jag itne vill vara hemma nu. En sak om hon påpekat någon gång att hon hört men ringa på sent på kvällen med att hon fått nog
-
*viskar*
Nu är vi hemma