Inlägg från: Centurion |Visa alla inlägg
  • Centurion

dårt asöires setuG

vi ser det snöar, vi ser det snöar...............

Welcome to walk a mile in my moccasines
  • Centurion
    siamusen skrev 2008-11-30 12:09:29 följande:
    Ja, fast det är rätt mysigt att ha en varm katt i sängen iofs
    Haha jag blev väckt av tramp, tvätt och bett jag
  • Centurion

Så här mycket snö brukar vi inte ha vid den här tiden. När jag fyller år i början av dec så brukar det bara jha kommit yttepytte med snö.

Det är härligt med snöööööööööööööööööööö, det blir så ljust och fint..

Jag bor i norrbotten

• Centurion

Det var skoj att pratga med musen, hon var precis som jag tänkt mig

• Centurion
    Millimina skrev 2008-11-30 12:21:36 följande:
    Saknar verkligen de där vintrarna från västerbottenstiden. Det snöade och sen var det snö! Punkt. Bara att vänja sig vid. Här kommer det massor och sen slaskar det bort. Och inte kan de ploga här heller, vilket gör att de gånger det faktiskt blir kvar ett tag så är det omöjligt att ta sig fram.. 
    Snö är härligt, det blir inte lika kallt och sen blir det så mycket ljusare + att man slipper slasket då.
  • Centurion
    siamusen skrev 2008-11-30 12:23:13 följande:
    Fin utsikt ni har Tyckte det var jâttekul att prata med dig. Kändes som om vi redan pratat 100 ganger
    Haha visst gjorde det? Det är grymt skumt hur mycket som egentligen stämmer när man bara kommunicerat med skriven text.

Vi har nästan ingen insyn någonstans i huset, skitskönt!
    Millimina skrev 2008-11-30 12:24:22 följande:
    Jo.. men det jag verkligen inte saknar är mörkret!! Visst blir det mörkt här också, men när jag flyttade dit i januari och började i skola så tog det framåt mars innan jag såg vägen som bussen tog till skolan. Och sen fick jag inte sova på somrarna heller. Vande mig inte med sommarljuset. Hemskt var det!!!
    Ja det är jävligt mörkt. Hur pass är det ljust söderöver under vintern? här ljusnar det vid 9-tiden och börjar skymma vid halv 3
  • Centurion
    Tant Greta skrev 2008-11-30 12:31:40 följande:
    Ååh,det är underbart på sommaren när det aldrig mörknar!Vi målade huset ett år,målade till 4 på natten.Älskar även vintermörkret där,becksvart.Tända ljus och en varm brasa..Borde nog flytta  
    Det är faktiskt riktigt härligt med midnattsol, sålänge man har en mörkläggningsgardin i sovrummet hehe
  • Centurion
    Millimina skrev 2008-11-30 12:36:12 följande:
    Svar på #13066...tänk att du ska gå upp i kolmörker, värmepannan har slutat funka så det är tio grader inomhus, det finns inget vatten så du kan duscha, du måste skotta ut bilen för att kunna åka iväg.. Sen kommer du hem till ett utkylt hus och måste börja laga och fixa. Fortfarande mörkt. Alla runt omkring dig är halverst deprimerade för att det är mörkt... iaf lugubra till temperamentet. Inget går fort, för det är iaf ingen idé att skynda sig då man bara ska härifrån och till döden... Nä. Mer söderut!  Sen. Visst. Semester! Najs!!!! Och särskilt i världens vackraste älvgång där du tillbringar den! Flytta inte!!! *vet*
    Hehe fjärrvärme heter det, sen har man bilen i garaget och tar sats när man backar ut. Jag har alltid vissa lampor tända den här årstiden
  • Centurion
    Tant Greta skrev 2008-11-30 12:37:05 följande:
    Vi klurar faktiskt lite på att flytta Men behålla lägenheten i Sthlm.Alla tycker vi är galna...vem vill frivilligt bosätta sig i en liten by.
    Nää det är faktiskt fint häruppe
Svar på tråden dårt asöires setuG