Fröken Sophia skrev 2008-11-13 15:49:17 följande:
Josåatvahettere. Min fd. sambo (X) hotade mig med att gå till frun till den man (Y) som jag hade en kort, men ack så passionerad kärlekshistoria med strax innan vårt förhållande kraschade. Jag lyckades avvärja, men kunde inte undslippa att han sökte upp den här mannen på hans jobb och satt i 1,5 h och frågade ut honom om var vi hade träffats, hur ofta, vad vi gjorde, om vi hade haft sex (vilket vi inte hade haft faktiskt). Jag tyckte faktiskt inte då, och inte nu heller, att det var X's sak att tala om för Y's fru att han hade/hade haft ett förhållande med mig.
Nej, jag har också.. som synts.. lite svårt att förlika mig med idén att det rör någon annan utanför förhållandet.
Min man sa någon gång att han skulle blivit sjujävla förbannad på någon "bekymrad själ" som ringde för att säga att jag varit ute och hånglat. "som om att jag inte kan hålla reda på mig själv och behöver förmyndare".
Sen tycker jag inte att otrohet är så där värst "hett". Men jag tror närapå att nyfikna skvallertanter kan göra livet värre för någon än vad otroheter behöver..