Inlägg från: Pelargonen |Visa alla inlägg
  • Pelargonen

dårt asöires setuG

Trogga skrev 2008-10-19 00:07:10 följande:
    Även Anne Ahlman (Enligt henne ska man uttala e:et i Anne)
    Tjusigt!
  • Pelargonen

Hej! Varför skapade Allah/Gud förhud om den ändå ska skäras bort? *uppriktigt intresserad*

• Pelargonen

Hello!

Har precis lagat och ätit URGOD köttgryta. Mums! Har aldrig lagat köttgryta förut faktiskt, antar att det är graviditetshormonerna som spökar.

Vad har ni andra ätit?

• Pelargonen
    Centurion skrev 2008-10-19 19:49:27 följande:
    vad hade du i?Vi käkade kycklinggryta + stekt aubergine, lök o paprika samt avokado
    Strimlad skinkstek, svamp, lök, morötter, rårörda lingon, matlagningsgrädde, lite redning, färsk riven ingefära, salt och peppar. Kalvfond och soja. Supergott! Potatis och gelé till.
  • Pelargonen
    Centurion skrev 2008-10-19 19:53:38 följande:
    Mmm låter gott. var det bra med ingefära i?
    Jättebra! Hade kunnat riva i lite extra faktiskt. Rårörda lingongen gjorde också susen!

Hur gör du med auberginen? Strimlar du den och steker?
  • Pelargonen
    Centurion skrev 2008-10-19 20:00:07 följande:
    Jag bara skar i slantar och stekte i smör m salt o peppar.. Annars är det supergott att skära slantar, lägga i ungsform m smör, steka ett tag på ung 200 grader. Under tiden fräser man vitlök, lök, paprika (vad du vill) när de mjuknar rör man i lagom mängd passerade tomater och kokar ihop till en salsa (kryddar m salt o peppar). När auberginen ser lagomt stekt ut tar man ut den och häller salsan över och river en massa ost o permesan över. Jag slog på en skvätt vispgrädde också.. Sen in o gratinera tills det ser mumsig ut
    Åh vad gott! Vad äter du till det? Eller äter du gratängen bara som den är?
  • Pelargonen
    Centurion skrev 2008-10-19 20:05:01 följande:
    Det är jättegott! Jag åt köttfärsbiffar i gräddsås till
    Låter toppensmaskigt! Mitt hemska illamående gör att potatis är det enda tillbehör jag kan äta, pasta och ris är omöjligt. Ska testa den där gratängen för potatis till allt i nästkommande 6 månader känns som en omöjlighet.
  • Pelargonen
    Centurion skrev 2008-10-19 20:08:28 följande:
    Du kan tex variera med blomkålsmos eller coleslaw också..
    Mmm!! *antecknar*
  • Pelargonen
    Trogga skrev 2008-10-19 20:10:17 följande:
    Vi åt vildsvinstek, med kokta morötter, palsternacka och lök, sen tillbehör som mjölig potatis och gräddsås
    Låter också gott! Har aldrig ätit vildsvin faktiskt.
Svar på tråden dårt asöires setuG