Inlägg från: Fröken Sophia |Visa alla inlägg
  • Fröken Sophia

dårt asöires setuG

Ickan skrev 2008-10-08 10:51:11 följande:
    Nu har jag skrivit ut biljetten till vår semesterresa (Kanarieöarna), det känns så bra
    *avundsjuk*

Och sååååå besviken. Jag såg fram emot min lunch med Bella, men hennes lilla monster har naturligtvis fått ögoninflammation

Nu måste jag äta lunch med mina, ibland ganska tråkiga, kollegor.
  • Fröken Sophia
    Tant Greta skrev 2008-10-08 13:01:22 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-4-252/m37035602.html
    Gulligt. Men vill man bli påmind om att man är hemma i kalla Sverige igen????

Jag vill också till något varmt ställe. Surfer och jag hade ju planerat att resa till Singapore om några veckor, men vi drog öronen åt oss när vi insåg att det inte finns en enda försäkring i hela världen som gäller ifall något skulle hända. Men jag hade ju fått lov att flyga för de flesta flygbolag....

Smaskar förresten på Marabous lakritschoklad. Helt ok. Kunde varit mer lakritssmak bara, som den isländska lakritschokladen har.
  • Fröken Sophia
    o GUTEGIRL o skrev 2008-10-08 13:42:24 följande:
    Oj, jag vet inte. Jag hoppas vi kan komma iväg nån gång i vinter i alla fall.Vi hade tänkt åka nu under hösten nån gång, men det kör ihop sig hela tiden.
    Åhh ta det i januari när det är kallt, mörkt, tråkigt och slaskigt här hemma!!! Kan vara skönt att få ladda gravidbatterierna då!
  • Fröken Sophia
    Svar på #696
    Nej men vad sjutton, jag skulle ju citera 666:s inlägg.
  • Fröken Sophia
    o GUTEGIRL o skrev 2008-10-08 13:47:57 följande:
    OCh det är mörkt och jävligt här.
    Mörkt, jävligt och deprimerande är det i januari.  

Bara det att julen, den där ljusa underbara högtiden med så mycket godis, är över gör ju att man vill gråta.
  • Fröken Sophia
    Tant Greta skrev 2008-10-08 13:51:08 följande:
    Om allt går bra efter att gipset är borta ska jag till Thailand i  början av December...heeelt själv.Första gången jag reser allena isf,spännande.
    Ohhhhh så spännande Krätchen! Om jag inte hade fått det här jobbet 2006 så hade jag allvarliga planer på att ta min bonus och dra iväg några månader till Asien. Själv.

Nu blev det inte så. Jag fick det här jobbet, hann jobb i 1,5 månad, sen träffade jag Surfer och tja. Resten vet ni ju typ. Nu sitter jag här på tjocken och kommer aldrig mer att planera resor själv
  • Fröken Sophia
    Millimina skrev 2008-10-08 13:58:55 följande:
    Fröken Sophia. Din bonus är från ett tidigare förhållande? Jag trodde det var Surfers son faktiskt. Vilken tur du har haft som får ha ett bonusbarn!!
    Nej jag insåg att det blev fel uttryck här. Min lönebonus menade jag!!!

Mitt bonusbarn är Surfers son.
  • Fröken Sophia
    Tant Greta skrev 2008-10-08 14:05:03 följande:
    Har du fler än en bonus?Ska bara vara borta i ca 10 dagar.Så det blir en riktigt turistig vistelse. 
    Nej se svar ovan

Det här med att bonus innebär styvbarn är ett FL-påfund. Det måste det vara. Precis som änglaförälder. Hade aldrig hört uttrycken förut.
  • Fröken Sophia

Din personlighetstyp:

Entusiastiska, kreativa och idealistiska. Kan göra nästan allt som intresserar dem. Socialt begåvade. Måste leva sitt liv i enlighet med sina värderingar. Entusiastiska inför nya idéer, men blir uttråkade av detaljer. Flexibla och öppna för argument. Många och varierade talanger och fritidsintressen.

Karriärer som skulle kunna passa dig:

Skådespelare, journalister, skribenter, musiker, konstnärer, konsulter, psykologer, entreprenörer, lärare, personalvetare, politiker, diplomater, TV-reportrar, marknadsförare, forskare, säljare, artister, präster, PR-ansvariga, sociologer, socialarbetare.

Svar på tråden dårt asöires setuG