Inlägg från: Fåret Shaun |Visa alla inlägg
  • Fåret Shaun

dårt asöires setuG

Oj han gick igen, för att jag även tog upp att Bea plockar fimpar och suger på kommer då hon sett sin farmor röka...

Kan bli en rolig kväll och natt...

Jag har så kul med fåret Shaun.....
  • Fåret Shaun

Hm, min sambo springer omkring och svär, Bea vill itne sova utan sjunga högt vilket väcker Aga. Då han inte jobbar denna kväll får han springa.

• Fåret Shaun
    siamusen skrev 2008-12-27 21:25:11 följande:
    Varför fick vi TRE stora kartongen med choklad nu när vi ska vara nyttiga?
    någon som vill se er rulla eller gasse sockerhög
  • Fåret Shaun
    siamusen skrev 2008-12-27 21:28:33 följande:
    Fåret Shaun skrev 2008-12-27 21:27:36 följande: Tydligen Gasse har förövrigt fatt ett ars ranson av kakor idag hos svârisarna.
    lämnade ni kvar honom då?
  • Fåret Shaun

Jo J hade sagt till, men tror inte han sa rent ut att "rök inte inne när vi är hos er". Utan mer att barnen och Fåret mår inte bra av röken.

Jag får kanske göra på mitt sätt, har lite funderingar. (Ett problem är att J inte fattar vad rökning kan göra för en med astma)

1 Nästa gång de kommer hem till oss ge tanten ett sugrör att andas genom, för hon låter sina gäster ha det. Jag har fått stå ut med att andas på detta sätt hemma hos dem sen jag var där första gången, nu även mina barn.

2 Tacka JA till att komma och lämna barnen hos min mamma, med förklaringen att de inte kommer att vara hemma hos dem tills hon slutar röka inne när vi är där.

3 Ta med barnen hem så fort hon börjar röka inne.

Lite bättre är det då hon nu tar 3 av 20 ute när vi är där. Hon försöker smyga med att hon röker inne. Ett problem till vi har är att Bea plockar upp fimpar och suger på "som farmor". Men J verkar tro att jag fått Bea att göra  detta, han vill inte ta en konflikt med sin mamma.

• Fåret Shaun
    Fåret Shaun skrev 2008-12-27 22:45:36 följande:
    Jo J hade sagt till, men tror inte han sa rent ut att "rök inte inne när vi är hos er". Utan mer att barnen och Fåret mår inte bra av röken.Jag får kanske göra på mitt sätt, har lite funderingar. (Ett problem är att J inte fattar vad rökning kan göra för en med astma)1 Nästa gång de kommer hem till oss ge tanten ett sugrör att andas genom, för hon låter sina gäster ha det. Jag har fått stå ut med att andas på detta sätt hemma hos dem sen jag var där första gången, nu även mina barn.2 Tacka JA till att komma och lämna barnen hos min mamma, med förklaringen att de inte kommer att vara hemma hos dem tills hon slutar röka inne när vi är där.3 Ta med barnen hem så fort hon börjar röka inne.Lite bättre är det då hon nu tar 3 av 20 ute när vi är där. Hon försöker smyga med att hon röker inne. Ett problem till vi har är att Bea plockar upp fimpar och suger på "som farmor". Men J verkar tro att jag fått Bea att göra  detta, han vill inte ta en konflikt med sin mamma.
    Jo svärmor ställde sig inne och rökte när vi höll på att inhalera barnen
  • Fåret Shaun
    siamusen skrev 2008-12-27 22:58:06 följande:
    Gasse är sa snâll. han har lagt en chokladbit i proppens byxficka. Den har smâlt nu
    är du säker på att det är choklad?
  • Fåret Shaun
    MissKaos skrev 2008-12-27 23:04:50 följande:
    2.an. Fast jag hade inte åkt dit själv heller. Enkelt. Tänd en cig så åket jag hem (har oxå astma)
    Känns som jag lirkat med henne sen jag träffade J. Vill ni veta vad haggan gjorde när jag berättade att A har astma. Jo gick till köket tände en cigg och allt blåser in där jag satt och ammade A
  • Fåret Shaun

Just det, vet att det finns räkare i tråden, vilket jag inte bryr mig om. Folk får göra som de vill. Bara man visar andra respekt. Sen att jag tycker att alla borde sluta för sin egen och andras skull är inget jag tjatar om med alla jag ser röker.

Om jag inte blir utsatt för skiten, eller mina barn. Så Gute rök på om du vill men inte nära mig
    Hemsk som jag är tycker jag även att det är upp till föräldrarna att bry sig om de gravida röker, deras val. Finns de som vägrar ta bort ett djur för djuret var där innan barnet och även om barnet får allergi behålls djuret

Svar på tråden dårt asöires setuG