Garageänkan skrev 2008-11-01 21:41:59 följande:
Jag har LÅNG HISTORIA.... menJag har ett fel på mina nyckelben så att spetsarna längst ut har en krok neråt så de skaver in i musklerna om jag använder armarna framåt/uppåt. När M va liten och hade kolik så gick jag ju runt med honom hela tiden och bar ch bar det var döden för mina axlar det är den värsta smärtan jag varit med om. Kunde klara dagarna när jag var i rörelse men när jag skulel slappna av på natten så gjorde det så jävla ont att jag skulle kunnatagit mitt liv på allvar. Inget fungerade och läkarna kollade inte ordentligt och skickade mig på fysioterapi som gjorde allt 100 grr värre och KB fick inte va hemma från skolan och han kunde ju inete ta me LillM på klättrande i högspänningsledningar osv. Mamma och svärmor gjorde det de kunde osv men det var inte många h om dagen de kinde komma bort från jobbet. Jag ringde akuten flera nätter i veckan och till sist efter tre veckors helvete (efter fysion som nästan tog kål på mig) så tittade en jättebra läkare på röntgenbilder och såg att jag har såna här böjda spetsar det är tydligen jättevanligt och opereras bort LÄTT. Men mina muskler var ju helt åthelvete och de kunde ju inte operera när jag hade en liten bebis på 2 månader eftersom man måste ha armen i vinkel på en ställning fast i läge i 3 månader efter OP minst eller iaf får man inte röra den eller lyfta på 3 månader (mamma har gjort OP på ena armen) och jag har ju i båda så 6 månader utan att kunna bära sin baby eller byta på den eller klä på osv är ju helt stört overkigt. jag har inte op efter lillMs födsel heller och det KAN ju hända att det kommer tillbaks vid baby nr 2 men då är ju KB hemma och så kan han avlasta mera. Han fick ju inte va borta från skolan eftersom han var borta så länge när han hade bruten rygg och fick knappt ha en sjukdag eller så.
AJ
later halvkul helt ârligt,men bra att de kan fixa till det.