Inlägg från: Fröken Sophia |Visa alla inlägg
  • Fröken Sophia

dårt asöires setuG

Perry the Platypus skrev 2008-10-08 15:48:02 följande:
    Där har vi svaret. Men allvarligt; jag blir väldigt glad och stolt över att du tycker om min Arvid.
    Jag tycker om Arvids mamma också!
  • Fröken Sophia

Ok:

objektiv: som enbart tar hänsyn till fakta vid bedömning m.m.

Dvs om man "ogillar objektiv analys" så tycker man väl att det är viktigt att väga in erfarenheter, känslor mm i analysen av olika saker och inte enbart grunda sina analyser av saker på fakta.

• Fröken Sophia
    Perry the Platypus skrev 2008-10-08 15:50:08 följande:
    Vem är hon???? Jag ska klösa ögonen ur henne!!!!
    Sätt igång!!!
  • Fröken Sophia
    Perry the Platypus skrev 2008-10-08 15:49:17 följande:
    Men eller hur!!!!??? Det lät ju inte det minsta som PP! Testet föreslog ju inte ens slampa som lämpligt yrkesval.
    KarJac skrev 2008-10-08 15:50:59 följande:
    Jo, men jag är inte bara slampa... Faktiskt. *rådjursögon*

Nej nej, vi andra fick också alternativa karriärvägar. Men militär??

Ohhh fast försäkringsagent fanns ju faktiskt med *spoooky*

• Fröken Sophia
    Perry the Platypus skrev 2008-10-08 15:55:42 följande:
    Det var en intressant tolkning.Tycker dock fortfarnade att det låter som rent hitte-på.
    Men den raka motsatsen måste vara ogillar subjektiv analys, där subjektiv ju enligt NE betyder  "som mest tar hänsyn till egna värderingar (och förutfattade meningar) vid bedömning e.d.". Dvs. att man ogillar analyser av saker helt baserade på egna värderingar.

T ex i "jag röker fast jag är gravid"-tråden, så var det en person som inte tyckte att det var hela världen att röka under graviditeten eftersom hon kunde dra upp flera exempel på barn som inte fått "skador" av det. Hon gjorde alltså en helt subjektiv analys av huruvida rökning under graviditet var skadligt och ogillade andras objektiva analys, som la fram fakta om vilka skador som kan orsakas och vad de orsakas av.
  • Fröken Sophia

Skådespelare, jo det har jag funderat på
    journalister, har suttit med ifylld ansökan till journalistutbildningen
    skribenter, startade en tidining med en kompis på lågstadiet, skrev artiklar till skoltidning
    musiker, nja
    konstnärer, har sökt in till industridesignutbildning, tycker om keramik och att måla
    konsulter, jobbar jag som
    psykologer, har funderat på att sadla om till
    entreprenörer, nej tack
    lärare, nej tack
    personalvetare, kanske intressant
    politiker, har funderat på, men vet inget politiskt parti jag vill engagera mig i
    diplomater, oja, absolut, om jag läst statsbvetenskap osv på universitetet
    TV-reportrar, kanske
    marknadsförare, har funderat på
    forskare, var på väg att bli
    säljare, har jobbat som 
    artister, samma som skådespelare och musiker
    präster, fattas tro, men jobbet i sig hade nog varit utvecklande
    PR-ansvariga, gosh vad kul det hade varit
    sociologer, i så fall kurator
    socialarbetare, ja gärna fast dåligt betalt.

• Fröken Sophia

Nu efter en dag av...tja inte så mycket att göra faktiskt, så är det dags för keramik!!! Tajm tou get kläggy!!!!!

• Fröken Sophia
    KarJac skrev 2008-10-08 16:11:09 följande:
    Och jag ska snart köra hem, hämta barn, laga spagetti och köttfärssås, sova Bompa, natta barn, kolla TV, sova.Roligt liv liksom.När jag hade kunnat vara militär och ligga ute i fält med 70 nakna karlar.*säger upp mig*
    Men du älskar dina barn!!!
  • Fröken Sophia

Borde väl vara klart. Eller skulle hon vara på Ackis kl 7?? Det fattade jag aldrig riktigt. Jag tycker kl 9 verkar vara en bra snittid annars

Åhhhh...nu längtar jag själv faktiskt måste jag erkänna. Jag vill snusa och känna och peta och pilla på den där vildingen som ligger i min mage

• Fröken Sophia
    vickis75 skrev 2008-10-09 08:44:29 följande:
    Japp, de skulle vara på ackis kl. 7. *har läst bakåt i tråden* Förstår dig - pet- och pillfasen är så mysig tycker jag. Gravidfasen är jag inte mycket för däremot (troligen eftersom jag mått så jäkla dåligt  ).
    Ahhh läste bara Ackic kl 7 i gravidtråden, visste inte riktigt vad det innebar

Men ooooooohhh vad spännande det är!
Svar på tråden dårt asöires setuG