-
Jupps.siamusen skrev 2008-12-23 23:10:21 följande:Hahahahaha Finns det fler tradar?
-
-
Man undrar ju lite... Det var en som skrev att hon haft krystvärkar i sju timmar..
*harklar mig lite*
-
...asså.. barnet blir ju väldigt medtaget under krystfasen...tror inte att de låter en ligga och krysta i sju timmar.. Jag hade nog en timmes krystvärkar med första och honom plockade de ut med sugklocka för att det tog sådan tid. Någon som vet annat?
-
Och fastän jag inte hade någon bedövning så sa jag direkt att han var ute att jag kan föda fler barn. Säger att jag föder dem hellre fem gånger vardera om det var så att jag slapp graviditeten. Är faktiskt liiiiite ledsen över att jag vet att jag aldrig får göra det igen. Fast jag blev ledsen bara när jag förstår att det verkligen inte blir fler barn. När det var två barn födda hade jag nog inte sagt att jag saknade förlossningen direkt.. Men nu gör jag nog det.
-
danstina. Jag läste att man inte bör klippa heller, och det var någon gång -98 jag läste det. För att läkningen blir bättre om man spricker. Finns det ny/annan info nu igen?
-
Kaoset. Det kan ju vara väldigt lätt hänt att man som outbildad blandar ihop lite detaljer.
Och att man läser saker innan sin första förlossning.. Jag skulle inte velat göra det för att jag tror att jag kunnat spänna mig inför något.. När jag fick I så hade jag fått någon hemsk idé om att man var en bättre kvinna och föderska om det gick fort hela förloppet. Och jag var så besatt av det där att det var jobbigt. Helknas! Nu kan man kanske inte skyddas från sådana tankar helt ändå.. och det beror kanske inte på infon.God natt! och god jul!! -
God jul allvarliga!
Sämsta julklappåret. Och en mammas man som bitchar runt för att han är så stresskänslig. Han "skvallrade" för mamma att jag satt och lekte med en av mina bra julklappar (sådant där mind-puzzle) medan hon höll på att börja med maten. Aaargh. Surgubbe. Fast. Normalt är han bra. Så jag sa inget tillbaka. Har blivit ett snäpp vuxnare än för tre år sen!!Tjo! -
Garageänkan skrev 2008-12-25 13:17:23 följande:siamusen skrev 2008-12-25 12:29:19 följande: jag fick en Janome baby lock evolve overlocksymaskin. Jättesnällt men jag vet inte hur man syr med dem. Iaf inte hur man trär i alla trådar osv. Men det var snällt.Grrr! Ge den till mig då! Otacksamma människa!!!!!!!!! JAG vill ha en sådan. De är jättebra! Eller.. hrkl.. den är inget att ha, sälj den åt mig för en femtiolapp!
-
Ni som bor i min närhet, har ni möjlighet att träffas på kvällen den 28? Funderar på om jag ska ha ett litet cocktail/pyjamasparty för akademikertråden.. och det skulle nog bli rätt skoj att föra ihop er alla. De torra akademiska och de fruktansvärda allvarliga. Vad tror ni?