Inlägg från: Mollan |Visa alla inlägg
  • Mollan

Tänderna skaver vid amning

Jag har haft samma problem som du har. Jag var nära att ge upp amningen men rätt som det var blev det bra igen. För oss verkade det som att det var en period just när tänderna kom fram som det blev problem. Nu är ju tänderna längre ut, men ändå funkar det bra att amma igen.

• Mollan

JA, det var fruktansvärt en period för mig - en ren pina att amma! Men nu går det hur bra som helst igen. Man får ju tänka på att även käken växer på de små, det är inte "bara" tänderna som växer ut. Bebisen kanske behöver ändra sin teknik lite allteftersom h*n växer.
    Jag hoppas verkligen att det snart går bra att amma för dig igen!

• Mollan
    Ofelia skrev 2008-10-26 08:45:45 följande:
    Följer upp hur det gått om ngn i liknande situation skulle läsa tråden. Såren har nu läkt, den ena sidan läkte först för ngn dag sedan. Testade allt från Herstat till Inotyol och att tejpa ihop skärsåren med steristrip för att underlätta läkningen. Det som för mig visade sig funka bäst var att bara amma "baklänges" (rugbygrepp) medan såren läkte och att smörja med bröstmjölk. Samt att hålla emot underkäken lite på sonen när han tog tag, så att han inte blev för ivrig i början av amningen. Lite bökigt att amma baklänges när man är iväg, eftersom barnet behöver vila på något annat än knäet, men det funkar. Nu har sonen åtta tänder, men ingen av dem känns längre vid amning, så det berodde uppenbarligen på att de nya framtänderna i överkäken kom. Men attans, vad smärtsamt det var under ett antal veckor... Men det går över om man håller ut!Tack för stöd och peppning ni andra här i tråden!
    Vad skönt att såren läkte till slut! Bra kämpat!
Svar på tråden Tänderna skaver vid amning